Classic Motocross 2024

15.12.2023 11:47 | Jiří Husák

Rok se nám s rokem schází, prosincový sněhový nával odtéká v řekách a říčkách a tak je čas na bilancování co se nám povedlo a co se povedlo méně, kdo byl kde rychlý a kdo ještě rychlejší, který motocykl má potencionál bojovat i v dalších létech a který půjde do depozitu, aby ho nahradila nějaká jiná, minimálně 30 nebo 40 let stará novinka. A hlavně jistě většina z nás pravidelně střídá čas strávený v dílně s časem na sportovištích pro udržení nebo zlepšení kondice. Že jo ?

Máme za sebou krásnou závodnickou sezónu. Odjeli jsme perfektní závody, tedy až na Březolupy, kde nám počasí fakt nepřálo. Vyzdvihl bych nad jiné Ledeč, která byla kromobyčejná a výborně zorganizovaná. V současnosti netrpělivě čekáme na telefon od Jirky Součka, že nám potvrdí stejný termín jako letos i na příští rok. Vyhlášení proběhlo v obci Kočí v sálui restaurace Bartoni, kde už jsme se sešli před mnoha lety. Kočí je jen necelých 70 km od astronomického středu Evropy a navíc se zde vyskytuje náš kamarád a skromný majitel skromné sbírečky strakonických motocyklů, tak to tam pro nás zařídi, Milane moc díky. 

No a protože pravidelně naše vyhlášení ošperkujeme informacemi cože se bude dít v té nadcházející sezóně, zůstali jsme té tradici věrni. 
Ve spolupráci s okolními státy tedy opět se budeme účastnit středoevropského šampionátu ECMX, které se pro rok 2024 bude konat v: 
25.5. Sverepec ECMX
15.6. Schwanenstadt ECMX
27.7. Culitzsch ECMX
Veškeré dostupné info je na webu https://www.eurocmx.com, aby ne, když jsme si to vlastně tak trošku založili a podílíme se na organizaci. 
 
Náš mistrák se pojede v: 
27.4. Březolupech (už to krucifix musí vyjít)
18.5. Trutnově
22.6. Dlouhé Loučce 
20.7. Žlutavách
31.8. nebo 7.9. Ledeči nad Sázavou 
5.10. Benátkách nad Jizerou (družstva)
 
Pravděpodobně se uskuteční zase náš oblíbený kontrolák, na tom ještě pracujeme a budeme Vás informovat. 
Nově budeme na závodech využívat společnost Wow Timing z Pardubic, která kromě časosběrného servisu bude mít na starosti i výsledky. A tak reklamace, že se někdo překlepl ve jméně, že nejste Bohuslav ale Bohumil, nebo že Jarda měl mít o 2 body míň než já a tak nejsem celkově 14 ale 15 bude řešit odpovědná a externí společnost. 
Měníme bodový systém - nově pojedeme podle kostry: 25, 22, 20, 18, 16, 15, ...  a žádný výsledek se za celou sezonu nikomu nebude škrtat, co si kdo vybojuje, to bude mít. 
Trošku jsme pozměnili systém věkového rozdělení ve třídě Classic. Která nikdy nebude ke všem spravedlivá. Ostatně co v životě je, že ? 
Takže tedy Classic (moto do roku 1975) pojedeme ve věkových kategoriích do 50, nad 50, nad 60 a nad 66 let.  Snažili jsme se vyslyšet hlasy ze všech věkových skupin této kategorie. A snad to tedy tak bude správně. Možná ... 
 
No a kromě milénia, co jsme si letos jen zkusili už to musíme udělat na celou sezonu, tedy všude už pojede taky třída MILENIUM 2T nebo prostě dvoutakty max do roku 2004.  A to je to nejmladší co na naších závodech uvidíte. Minimálně na dalších 10 let slibuji, že to zamrazíme.  Už takhle se jede moc rychle na můj vkus. 
A aby tedy jsme těch změn neměli málo, vyhlašujeme pro rok 2024 i třídu malých vodníčků, tedy kategorii 125 do roku výroby motocyklu 1986 ! A na tu se já osobně těším nejvíc. A tak jak ve třídě vzduchových 125tek tolerujeme ČZ 516, v této třídě mohou startovat i motocykly ČZ 519  v původním provedení.  Protože vývojově tak nějak do té doby zapadají, ačkoli se vyráběli vždy s fázovým posunem téměř pětiletky. 
 
A aby nedocházelo k chaosu kdo kdy jede po kom a kdy tak zavedeme pevný program každého závodního dne:
1. EVO 97 + EVO 04 2T (15min + 1 kolo)
2. EVO 50+ (15min + 1 kolo)
3. EVO 85 + EVO 90 50- (15min + 1 kolo)
4. TWINSHOCK 50-, 50+ (12min + 1 kolo)
5. CLASSIC 50-, 60-, 66- (12min + 1 kolo)
6. CLASSIC 66+, 125 CLASSIC, 125 EVO 86 (12min + 1 kolo)
 
A ranní tréninky budou vždy na 15 minut, kdy se na rošt budou jezdci řadit podle nejrychlejšího kola v 2 tréninku tedy qualdě. 
Každá rozjížďka bude mít svojí barvu (samolepku na motocyklu - dodáme) aby jste viděli, že jedete vždy jen s těmi svými. 
Případné změny se samozřejmě mohou zrealizovat, to bude na bedrech jednoho každého ředitele závodu na každé trati. Jsme přeci jen stále lidé a umíme se domluvit. 
Dohled nad pravidly bude rozdělen následovně 
 
vodou chlazené motocykly: Jirka Mikysa
vzduchem chlazené motocykly: Radek Novák
 
Prostě kdo nebude mít motocykl pro danou kategorii tak jak by měl být, bude buď posunut do té své správné, nebo s námi bohužel nebude smět závodit. 
Dále budeme sledovat dodržování pravidel, zvláště pak "žluté vlajky" protože je nezbytné, abychom závodili především bezpečně. Ostatně na družstvech jsme to už aplikovali. Vždy musí být prioritou každého ten pomyslný šťastný návrat... 
Upgrade na webu nějak uděláme. Nebojte. 
 
No a tak teď už mě nezbývá, když jsem to sem tak hezky nahrnul Vám všem popřát šťastné a veselé vánoce, příjemně strávený nový rok a těším se s Vámi všemi na shledanou v Benátkách. 
Mějte se fajn. 
 
Radek Novák