12.3.2018 22:51 |
Michal Janoušek
Se slzou v oku Vám musíme sdělit neradostnou zprávu. Díky nepřízni počasí a chybné komunikaci jsme nuceni kontrolní závod v Benátkách 7.4.2018 odložit na neurčito. Zděnda Házdra dělal co mohl, abychom k takovému kroku nebyli nuceni přistoupit, ale bohužel se proti nám živly spikly ... Takže se uvidíme až na ostro v Ostrově.
Díky
12.3.2018 16:35 |
Michal Janoušek
V závěrečném díle se podíváme s Rexem na Carlsbad GP a poté do ČZ, kde se ukázalo, že každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán. Dál už předávám slovo Harrymu, který našemu klubu dovolil své vyprávění publikovat:
Pokračování
23.2.2018 15:47 |
Michal Janoušek
Máme zde druhý díl vyprávění Harry Klema o stavbě ČZ na MS v Carlsbadu, přeji příjemné čtení.
Začátek stavby
Hned další den jsem vyndal motor z rámu a připravil si podklady, jak ho chci upravit, včetně časování, kompresního poměru a dalších věcí. Ve stejnou dobu Slim s Rexem začali upravovat rám. Postavit konkurenceschopný stroj na velkou cenu bylo v naší garáži číslo 1.
Měl jsem velké zkušenosti se stavbou motoru Kawasaki 350 Bighorn na flat-track a silniční závody, takže jsem věděl jaké časování použít pro příjemný průběh výkonu nebo naopak pro maximální špičku, proto jsem se zeptal Slima, jakou cestou se chceme vydat. Slim mi odpověděl, “Dostaň z toho všechen výkon co můžeš, Rex ví, jak používat spojku.” S tímhle zadáním jsem navrhnul časování, které bylo bližší 125 než motokrosovému půllitru. Abych trochu vylepšil spodní pásmo otáček, převrtal jsem válec o 1mm a přidal dva zadní přepouštěcí kanály, abych zvětšil jejich plochu.
Pokračování
17.2.2018 15:33 |
Michal Janoušek
Dnešní článek na pokračování nás zavede do USA v polovině sedmdesátých let. Příběh vypráví Harry Klemm, který patřil mezi významné úpravce motorů v USA. V dnešním článku Harry popisuje, jak se seznámil s továrním jezdcem ČZ a později Yamahy Rexem Statenem. Nyní už předejme slovo Harrymu:
Pokračování
3.2.2018 12:16 |
Michal Janoušek
S novým rokem 2018 přichází do našich závodů také nová třída a to PRE ´85, tedy motorky do roku 1985. Využili jsme s laskavým svolením článek z webu PulpMX.com, abychom vám právě tyto motorky představili. Možná si někdo z vás najde svého favorita a na jaře se postaví na start v této kategorii.
Počátek osmdesátých let se vyznačoval velkým nadšením pro motokros. Vývoj motorek šel rychle dopředu a každý rok byly modely kompletně přepracovány. To se vůbec nedá srovnávat s dnešními modely, kdy se po několik let téměř nic nemění. V osmdesátých letech bylo standardem vyvíjet a modernizovat. Během tří let, což je poměrně krátká doba, se stroje razantně změnily. Vzduchem chlazený motor byl nahrazen vodou chlazeným, zadní dva tlumiče byly nahrazeny jedním centrálním a bubnové brzdy vystřídaly kotoučové. Takto vznikla superkrosová zbraň.
Pokračování
30.1.2018 08:59 |
Michal Janoušek
Pod rouškou tmy jak bankovní lupiči jsme se se Zdendou sčuchli v Průhonicích a vyrazili na smluvenou schůzku do Žlutavy. Protože je dobrým zvykem našeho spolku se vždy před plánovanými závody kdekoli sejít s pořadateli a domluvit přímo v místě veškeré podmínky, nápady a připomínky, abychom s tou naší show sem mohli následně zavítat. A nejinak jsme tedy postupovali i v případě trati nacházející se na trojmezí Hanná, Slovácko a Valašsko. A sotva jsme probrali několik málo našich společných témat, už jsme projížděli kolem Otrokovic a stoupali bukovým hvozdem do malebné vesničky Žlutava. U školy doleva a furt rovně a jste na trati. Nádherný areál, jezdecky i divácky velmi atraktivní, startovací kopeček, šíře minimálně 5 metrů. No a místní klub v čele s Petrem a Michalem se na nás velice těší. Chlapci plánují reklamu v rádiu Zlín, v lokální kabelovce, Bude spousta jídla, pití a kulturních zpestření. Prostě už teď Vám všem chceme sdělit, že se opravdu je na co těšit. A protože to bude v půli léta, bude skvělé zde strávit celý motokrosový víkend. Tož hoši - těšíme sa ...
Radek Novák
3.1.2018 10:11 |
Ivana Roučková
Novinky pro nadcházející sezonu
Přátelé, kamarádi… Prosinec máme z krku, dny se nám pomalu natahují a mnozí z nás tráví volné chvíle vzdor svému okolí v dílnách a garážích, kde pilně chystáme své mnohdy omšelé strojky k opětovnému oživení, abychom si opět užili ty jedinečné okamžiky jízdy na starém či ještě starším motocyklu. A Classic Motocross Championship 2018 k tomu je tou nejlepší příležitostí.
Pokračování
23.12.2017 13:07 |
Michal Janoušek
Zbylo nám z vyhlášení pár kalendářů, takže kdo jste si nestihnul pořídit na vyhlášení, můžete vše ještě napravit.
Cena 200Kč + poštovné, kdo máte zájem pište na michal@classicmotocross.cz. Kalendář je formátu A3+.
22.12.2017 06:50 |
Michal Janoušek
Po delší odmlce přínášíme další článek se série Classic Steel, tentokrát se překladu ujal Jirka Husák, za což mu patří velký dík.
V následujícím článku se podíváme na stroj, na kterém závodil Jeff Stanton a získal na něm svůj druhý ze tří titulů AMA v superkrosu. Je to Honda CR 250R.
V roce 1990 se Honda snažila navázat na magickou sérii osmdesátých let, s novým rámem, větším výkonem a novým odstínem červené s oranžovým nádechem. Bohužel se nevrátili zpět k vidlici z modelu roku 1987.Pokračování
19.12.2017 11:43 |
Ivana Roučková
Objektivem Miroslava Jirečka...