ECMX Maďarsko 2025

18.6.2025 14:41 | Jiří Husák
Dovolte mi, abych se s Vámi podělil o mé dojmy a postřehy z právě proběhlého druhého závodu ECMX 2025 v Maďarském Veszprémvarsány/musím zmínit, že jsem tenhle název tolikrát v posledních 14dnech někde zadával,nebo vyslovoval,že ho už umím ZPAMĚTI-:)/.
 
Když jsem se po fenomenálním Stříbru definitivně rozhodl,že pojedu i do Maďarska na historicky první závod téhle série pořádaný v téhle zemi,musím přiznat,že jsem měl mírné obavy.Je skutečností,že hodně mých kamarádů jezdí do Maďarska hlavně v zimě pravidelně trénovat a jezdí odtud spokojeni,navíc si tenhle závod vzal pod svůj patronát Patrik Linninger,což jsem věřil,že bude záruka vysoké úrovně a kvality.Nicméně přece jen to je trochu blíže Balkánu a jisté pochyby jsem měl.Ve stylu ruského filmu Svéráz ruského rybolovu..kdo neví,o čem ten film je,doporučuji shlédnout….jsem se chystal na Svéraz maďarského motokrosu….nicméně hned na začátek musím říct,nic takového se nedělo.
……pravda,po napuštění vody do kýblu na oplachování v místních sprchách v pátek večer jsem trochu znejistěl,protože ta voda měla ocelovo-olejový nádech a chlapi,co se v pátek osprchovali,jsem už v sobotu neviděl-:)…složení vody později vysvětloval zaparkovaný traktor značky BELARUS hned nad rybníkem,ze kterého se čerpala voda a mastné fleky všude kolem…….ne,dělám si srandu,chlapi vesele závodili,někteří i,jako po požití hopsinkové šťávy..-:)
 
Takže první překvapení bylo už při příjezdu, kdy po celé cestě po rovinatém Maďarsku najednou vjíždíte z kopce do údolí, nebál bych se ho nazvat malebným a všude kolem vidíte zvlněné kopce s lesy..velmi příjemné překvapení zvláště pro nás z Valašska,hned je to veselejší…další překvapení následovalo po shlédnutí tratě,která byla ve větším kopci,než se z videa zdála a jejím velice zajímavém profilu .Jediný handikap byl podle mnohých kolem mne ten,že trať byla v hodně místech úzká.Dalším otazníkem byla prašnost,protože prostě Maďarsko je už více na jihu a s tím související hrozba pálícího slunička.Organizace šlapala na jedničku,okolí tratě bylo perfektně připravené včetně reklamních bannerů,bufet voněl maďarskými dobrotami,roztáhlé depo po celém údolí se postupně plnilo dlouho do noci,všude kolem,jak už to tak bývá,se zapíjelo všechno možné-o tom přece pátky v depu trochu jsou-:) a společně s ostatními jsme se docela spokojeně těšili na závodní den. V noci nás vzbudil silný vítr,který nám chtěl odnést nepřikurtovaný stan..to údolí asi funguje,jako takový vzduchový trychtýř..nicméně vše se zvládlo….ráno místní pořadatelé nastartovali Bělorusa a začalo kropení.První trenink byl plánovaný na 7:45,který jsme absolovovali /EVO 85/společně s kategorií Evo 50 – a +.Trasa byla kvalitně nalitá,takže jsme přijeli zpět do depa,jako prasátka.Bylo potřeba snažit se neválet na zemi a najet co nejvíce kol,protože se trať ukázala ne úplně jednoduchá na zapamatování.Všechno odsýpalo podle harmonogramu ,následovaly kvalifikace a první jízdy,kdy další nakropení trochu odnesli první nastupující Evaři 50- a +,nicméně prášit se postupně začalo až na druhé jízdy,kdy třeba na naši druhou jízdu už to bylo docela pro mne nepříjemné,ale i to je motokros.
 
Myslím,že až snad na jeden výjezd zdravotní služby vše proběhlo v pořádku a více než zdravotní výpadky jsem zaznamenal výpadky sem tam technického rázu,přece jen se jedná o classic motocross a nebylo by to ono,kdyby vše na motorkách bylo dokonalé-:).Já jsem kupříkladu po dvou letech vytáhnul svou YZ 490 provozem převrtanou na objem 506ccm,která se vždy vyznačovala vibracemi kurew.ky silnými..sorry,jinak to nazvat nejde… a ke konci první jízdy jsem měl takový divný pocit od zadního kola,i nějaké zvuky ve vzduchu to doprovázely..jaké bylo moje překvapení,když po první jízdě po dojezdu do depa jsem zjistil,že matka zadní osy nikde a osa zadního kola už byla na cestě z motocyklu ven. Na druhou jízdu jsem vzal matici z druhé moto a profesionálně dotáhnul speciální metodou zvanou Moment,která spočívá v tom,že matici dotáhnete na krev,MOMENT počkáte a pak ještě jednou..pro jistotu jištěnou lepidlem.
 
Velkou radost mi udělal Jirka Pach,který byl po Stříbře „potahován“ za nevyhovující motocykl,kdy se tedy během zimy bez upozornění upřesnili pravidla kategorie EVO 50 + na kategorii EVO 90 50+..Jirka tedy zprovoznil YZ 250 1991/povolenou a schválenou promotérem/na rozdíl od ostatních v „EVROPĚ“ sériové tlumiče,výfuk,přední kotouč atd…a vyhrál obě jízdy i tak…ne,není to o motorce..je to o pravé ruce.Jako třešničku na dortu bych zmínil to,že jsem v jeho kategorii napočítal 11ks motocyklů,které byly mladší a nevyhovovaly řádům.Tady vidím velký prostor pro zlepšení práce promotéra.
Ale nechme toho.Závody hodnotím,jako perfektní,myslím,že všem se v Maďarsku líbilo .Patrik Linninger a jeho tým zaslouží velkou pochvalu a na závěr zmíním tohle:..pokud uvažujete o těchto závodech,buď už o ECMX,nebo o „našem“ seriálu CLASSIC MOTOCROSS,který nám OPRAVDU závidí celá Evropa,uvědomte si,že každý jsme na světě jen jednou,tak přestantě pochybovat,hledat důvody,proč to nejde a přijeďte se s námi svézt nejlépe už tuto sobotu do Benátek u Litomyšle,nebo kamkoli jinam dle našeho kalendáře./V Maďarsku nám kluci rakouský přislibili,že přijedou na závody do Karlína a do Horš.Týna,což jsou tratě kousek od hranic,tak se bude o to víc,na co dívat/…Velice rádi Vás všechny uvidíme!
 
V ECMX je už pravidlem, že Čeští závodníci většinou opanují stupně vítězů, o čemž se můžete přesvědčit ZDE (VÝSLEDKY)
 
a fotky od zasloužilého mistra Jirečka tady [https://www.foto-jirecek.cz/]
 
Tak zdarec na dalších závodech-:)
 
Petr Čech

Pozvánka do Benátek

10.6.2025 15:55 | Jiří Husák

Víva la Venezia u Litomyšle... 

Nestává se člověku v naší branži, aby se mu donesly skvělé reference naráz z více stran najednou. Ale o Benáteckém závodišti a lidech kolem něj se to stalo. Tak to už samo od sebe v nás jistě vzbuzuje zvědavost, jaký to tu asi pro ty naše obstarožní wehikly bude.  A tak tedy v naší velmi solidně rozjeté sezóně bude další zastavení v Jiráskově údolí, v Benátkách u Litomyšle. Né, že mě někdo v sobotu ráno zavolá z "našich" Benátek a bude se dožadovat závodění !!!

Jinak je to již 3. zastávka našeho motokrosového cirkusu, kdy jsme jako setkání 0 absolvovali kontrolák v Podluhách, následně zavítali na Zlínsko k našim kamarádům z Březolup a nedávno jsme si užili svátek motokrosu v Trutnově. Sezona se nám rozvíjí poměrně hezky, každé naše setkání je více a více přátelské a příjemné, proto doufám, že i zde budeme ve výborné náladě a dokonalé kondici. 

Takže se na Vás všechny moc těšíme ...

 

Radek Novák & kolektiv... 

 

Trutnov 2025

27.5.2025 09:38 | Jiří Husák

Reportáž psaná na červené hlíně….

aneb druhý závod našeho seriálu Grand Prix Trutnov 2025.

V podstatě po měsíci od prvního letošního závodu v Březolupech jsme měli uplynulou sobotu naše druhé  závodní zastavení tohoto roku a to už na tradiční červené hlíně pro nás všechny už v ikonickém Švaralově, tedy Trutnově.  Ano, duší tohoto závodu není nikdo jiný, než „náš“ Ríša Švaral, který i se svým kolektivem KAMK Trutnov pro nás nachystal jedno velké překvapení a to v podobě obrácení směru jízdy na jejich trati. Za mne osobně zajímavá změna a soudě i podle ohlasů z depa se tahle podoba tratě líbila. Rychlejší úseky se plynule střídaly s pomalejšími a věřím, že každý si tuhle podobu trati užil.  Další vylepšení jste mohli najít ve formě zvětšení depa, které tedy zůstalo ne úplně využito, ale k tomu se ještě vrátím později a HLAVNĚ se mne a určitě i dalším už při cestě do podkrkonošského Trutnova sbíhaly sliny v ústech při vybavení slova BUFET…  Protože sympatické dámy, které v Trutnově na trati tenhle bufet provozují, pro mne slovo BUFET povýšili někam k mišelínským hvězdám. Asi už tušíte, na co narážím. Ano, mohli jste si koupit fantastický gulášek, klobásky, hranolky se smažákem, atd… K tomu dobré pivo natočily, ALE, ALE co je úplně nejvíc, tak to je jejich maxi porce jablečného štrúdlu! Prostě pan Štrůdl s velkým Š…. Navíc se pan Krakonoš po loňském extempore s vydatným deštěm umoudřil a poslal nám tam na sobotu ideální motokrosové počasí-co víc si přát?

V pátek večer a v sobotu ráno proběhly přejímky a od 8:30 jsme šli podle pevného harmonogramu  a  s novými čipy od časomíry pro letošní rok na to… Každý si trať užíval a než by jsi řekl švec, bylo po trénincích i kvalifikacích a po krátké rozpravě a přestávce třeba zase na Štrúdl šlo už do tuhého, tzn.závodního…první na start šla podle letošního rozpisu kategorie EVO 90 a Evo 50+. Z důvodu zamezení prašnosti bylo potřeba trať o přestávce nakropit a i když byla dostatečná pauza, zůstalo na trati ještě hodně vlhko a bohužel i kluzko. A bohužel tyhle okolnosti zapříčinily jediný zásah zdravotní služby toho dne. Těsně po startu v esíčku za první lavicí přímo přede mnou na kluzkém povrchu spadl Jindra Musil a přes něho „náš“ Angličan John Haxton/možná to bylo naopak, měl jsem tak zaházené brýle, že jsem byl rád, že jsem se vyhnul/. Bohužel John potřeboval lékařské ošetření a tahle rozjetá jízda se musela zastavit z důvodu výjezdu sanitky. Druhý start už dopadl dobře a pak se už krásně závodilo a závodilo podle harmonogramu bez jakýchkoli problémů a také paradoxně i díky tomu, že díky kropení před první jízdou se už celý den téměř neprášilo. Inu tak to na motokrosu zkrátka chodí.  Ještě se ale musím vrátit k Johnovi. To že jsou angláni tvrdí chlapi, se všeobecně ví, že je John sympaticky a skromný kluk, se také ví…takže milý John zkrátka a dobře zatnul zuby, když už jednou v tom Trutnově je, přece toho využije… a nastoupil do druhých jízd..jízd proto,že kromě třídy EVO 90 startoval se svou YZ 125 i v kategorii EVO 97….prostě tvrdý chlap.

Nakonec  tyhle závody  dopadly parádně, po závodech následovalo vyhlášení těch nejlepších, kdo se chce pokochat pěknými obrázky, už více než tradičně najdete bohatou fotogalerii u našeho dvorního fotografa na webu Míry Jirečka, anebo, koho zajímají výsledky ,odkazy najdete také zde na webu.

Někde výše jsem položil řečnickou otázku….co víc si přát?.....Ano, přáli jsme si a upřímně věřili ve větší účast. Snažíme se dělat maximum pro to, aby se Vám závody líbily,m.j. vybíráme tratě sjízdné pro všechny s dobrým zázemím, kde nás vidí rádi, což je speciálně případ Trutnova..dokonce i diváci se na naše snažení přišli podívat…ano, různě po republice docela vydatně pršelo, ale v Trutnově ne, o čemž bylo dostatek informací….na sobotu bylo dlouhodobě hlášeno ideální motokrosové počasí, což se vyplnilo..že se kdesi jel nějaký jiný závod, který upřímně našemu seriálu s mezinárodní účastí nesahá ani po kotníky, navíc VÁS VŠECHNY vždy rádi uvidíme, kde tohle jinde najdete?….zkrátka se nás ten den sešlo 85 jezdců….Vy, co jste nepřijeli a mohli jste, můžete jen litovat, protože tahle sobota v Trutnově se opravdu vydařila a mohli jste si ji užít s námi….

No nic, za bezmála další měsíc nás čeká první novinka letošního roku a to nádherná trať v Jiráskově údolí v Benátkách u Litomyšle, jak už název napovídá, tahle trať pamatuje samotného mistra Aloise Jiráska, takže nepřijet si zazávodit na takovou trať by bylo v podstatě rouhání….navíc se nám provozovatel téhle trati sám v loňském roce ozval, že velmi stojí o závod našeho seriálu, tak prosím přijeďte si to užít nejlépe úplně všichni, než Vám začnou letní dovolené a věřte, že to bude parádní!

 

Za Classic Motocross

Petr Čech

Pozvánka do Trutnova

18.5.2025 18:28 | Jiří Husák

Dámy a pánové ! Už jen pár dnů nás dělí od ikonické krkonošské GP v rámci našeho seriálu. KAMK Trutnov je připraven přivítat nás v hojném počtu, tak neváhejte si přijet umazat motocykly červenou hlínou.

ECMX Stříbro 2025

13.5.2025 14:35 | Jiří Husák

           Našemu spolku se dostalo té nebývalé cti, že jsme byli pověřeni promotérem uspořádat zahajovací závod sezóny tohoto šampionátu. A po mnoha diskusích padlo rozhodnutí, že to uspořádáme ve Stříbře. A vlastně taky kde jinde ? Nově vznikající nástupnická organizace, která hodlá pořádat závody evropského významu pro kategorie motocyklů Classic, Twinshock, Pre 85, Evo a Superevo potřebuje trať a areál, který bude vyhovovat všem. Hlavně těm co se narodili těsně po té velké válce. Teda 88ti letý dánský jezdec Jimmy Smed ještě před ní. A protože už trošku zkušeností s pořádáním závodů máme, tak jsme nic neponechali náhodě. S pořadatelem z AMK Stříbro v AČR se známe už nějaký ten pátek a víme, že si můžeme věřit a spolehnout se jeden na druhého. A přesně v tom duchu se ten památný den 10.5.2025 nesl. Se všemi drobnými provozními komplikacemi jsme si vzájemně poradili bravurně, včetně přetrženého Maica Zděnka Hazdry. 

           Stoupající popularita těchto závodů je patrná nejen z počtu účastníků, který ovšem podle mého názoru narostl právě proto, že to bylo zde. Ale také z plejády národností přihlášených účastníků. Počet jezdců kategorií Classic byl vyřešen brilatním rozhodnutím jury, kdy sloučené kategorie -50,+50,+60 a +66 byly ve dvou rozjížďkách odstartovány s minutovým rozestupem. A tak téměř nejpočetnější skupina jezdců, tedy těch starších 72 let, mohla nerušeně závodit osamocena. Protože bezpečnost je naší vrcholnou prioritou.  Zde bych chtěl vzdát úctu především Rudolfovi Bártlovi z Plané u Mariánských Lázní, který se tímto závodem oficiálně rozloučil se svojí závodnickou kariérou, která trvala úctyhodných 68 sezón !

          Trénovalo se i závodilo podle časového harmonogramu, o výsledcích si přečtete na webu časoměřiče Radka Navrátila. Kdo na čem zápolil, to si prohlédnete na webu našeho dvorního fotografa, pana Jirečka. Souběžně se závodem poháru ECMX se odehrálo vzpomínkové setkání na Josefa Hřebečka, které do terénu Sv.Petra přilákalo nejednu ikonu naší motocyklové historie. Zvlášť bych chtěl vyzdvihnout návštěvu pana Churavého, jenž právě zde v roce 1976 zvítězil v MS 125 na strakonickém motocyklu ČZ. Bohužel definitivně naposledy. A samozřejmě nelze opomenout největší lokální hvězdu, pana Miloslava Součka, jenž se uvolil k tomu, že dekoroval vítěze dvou nejstarších skupin kategorie Classic. A pro tuhle příležitost odložil svou hůlku a vyskočil na podium, jako by mu bylo o 50 roků méně. Pane Součku, máte náš hluboký obdiv ! 

         A tak tedy na závěr nezbývá než poděkovat všem, co více či méně přispěli k uspořádání tak epochálního motoristického svátku. Děkujeme děvčatům, co uspořádali přejímku, děkujeme všem co celý den mávali vlajkami na trati, děkujeme lékařské službě, snad pro ně nebyl ten příliš nudný, když nemuseli nic dělat. Ano, čtete dobře - lékaři a zdravotníci při počtu více jak 260 jezdců a okolo 3 tisíc návštěvníků a doprovodů a hostů neměli celý den žádnou práci. A to je to největší vyznamenání nejen pořadateli, ale i účastníkům, kteří se nejen na trati, ale i mimo ní chovali slušně a s respektem k ostatním.  Prožili jsme krásný den plný krásných motocyklů a krásných setkání, na které budeme všichni ještě dlouho vzpomínat. 

 

Za realizační team Classic Motocross 

Radek Novák

Časový harmonogram - Stříbro

7.5.2025 10:00 | Jiří Husák

Zde je předběžný časový harmonongram.

 

Pátek

16:00 – 19:00 hodin                       administrativní  přejímka

16:00 – 19:00 hodin                       technická přejímka

19:00                                              rozprava se zástupci jezdců   

Sobota

07:00 – 08: 00 hodin                      administrativní a technická přejímka

 

08:10 – 08:25 hodin                       Training   EVO +50, EVO & PRE85

08.30 – 08:45 hodin                       Training   Super EVO

08.50 -  09:05 hodin                       Training   Classic -50,50+,60+ 

09.10 -  09:25 hodin                       Training   Classic  66+, 72+

09.30 -  09:45 hodin                       Training   Twinshock

 

09:55 -  10:10 Hodin                       Měřený trénink      EVO  50-, 50+                  

10:15 -  10:30 Hodin                       Měřený trénink      Classic  50+,60+

10:35 -  10:50 Hodin                       Měřený trénink      Classic  66+

10:55 -  11:10 Hodin                       Měřený trénink      Classic  72+,50-

11:15 -  11:30 Hodin                       Měřený trénink      TW 50+, E 85

11:35 – 11:50 Hodin                       Měřený trénink      TW 50-,60+,66+

11:55 -  12:10 Hodin                       Měřený trénink       Super EVO

                                     

13:00 Hodin                                   1. Závod 1    EVO       50-,50+:

13:25 Hodin                                   1. Závod 2    Classic   50+,60+                                  

13:50 Hodin                                   1. Závod 3    Classic   66+ 

14:15 Hodin                                   1. Závod 4    Classic   72+ ,50- 

14:40 Hodin                                   1. Závod 5    TW 50-,50+, E 85

15:05 Hodin                                   1. Závod 6    TW 60+,66+

15:30 Hodin                                   1. Závod 7    Super EVO

 

15:55 Hodin                                   2. Závod 1     EVO 50- 50+,

16:20 Hodin                                   2. Závod 2     Classic   50+,60+

16:45 Hodin                                   2. Závod 3     Classic   66+

17:10 Hodin                                   2. Závod 4     Classic   72+,50- 

17:35 Hodin                                   2. Závod 5     TW 50-,50+, E 85

17:55 Hodin                                   2. Závod 6     TW 60+,66+               

18:15 Hodin                                   2. Závod 7     Super EVO

 

19:00 Hodin                                  Vyhlášení vítězů  

« Předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49 Další »