Jak a co v sezoně 2022?
Vážení přátelé a kamarádi, kteří se nakazili Virem Classic motocrossu.
Nejdříve Vám musíme říci, že nás velmi mrzí,že plánované vyhlášení sezóny 2021 jsme museli z organizačních důvodů odložit . Věříme ale v možnost se s Vámi sejít, vidět se, poklábost a samozřejmě předat poháry na vyhlášení snad na přelomu ledna nebo v nějakém pozdějším termínu, a však ještě před startem sezony.
Minulou sobotu jsme měli (výbor = RN a jeho pomocné ruce) možnost se díky pohostinosti Milušky a Jardy Ježka opět po roce u nich doma sejít a poradit se co a jak se nám povedlo nebo nepovedlo v roce 2021 a jaké případné změny provedene v našem „krosení“ v sezoně 2022.
Tak, jak máme rozvrženy třídy je myslím si v evropském měřítku bezkonkurenční, přesto ale nebylo vše tak, aby byli spokojeni všichni.
Po konzultaci s jezdci ve třídě PRE 65 budou v sezoně 2022 nově vypsány věkové třídy -70 a +70 let!
Technické předpisy budou stejné a doufáme , že je na cti a každého jezdce je dodržovat!
Jen pro zopakování MOTO pro třídu PRE 65:
- je zakázáno montovat do sání jakýkoliv typ membránového ventilu
- u ČZ spojka na klice
- s podvozky zde problémy nebyl tak se nic nemění
Další změnou zde je ,že jezdec nad 70 let může požít motocykl ČZ jednovýfuk s obsahem do 250 ccm.
Pro třídě PRE 85 je potřeba také zopakovat technické předpisy abychom je sjednotili s evropskými předpisy a ty jsou:
- může být použita přední kotoučová brzda
- zadní brzda musí být bubnová
- zavěšení zadního kola musí byt bez progresivních prvků viz obrázky japonských stojů níže:
Diskuze byla vedena ještě o zavedení věkové kategorie ve třídě Evo a S-Evo a nebo zavedení další třídy ale nakonec Předpisy věkové a i technické pro ostatní třídy zůstávají pro sezónu 2022 stejné.
V každé třídě budeme po dobrých zkušnostech i nadále vyhlašovat nejrychlejšího jezdce na motocyklu do 125 ccm.
Žádáme také aby to byla vždy do 125 ccm s motorem odpovídající příslušné třídě.
Pro sezonu 2022 došlo k dohodě o časomíře na čipy, kterou znáte z Březolup nebo ze Světce a která je téměř bezchyb ve výsledcích a ty jsou současně k dispozici velmi rychle. To je ta komfortní stranka věci, ale představuje to finanční zátěž pro pořadatele. Protože chceme zlepšovat komfort a přípravu našich závodů rozhodli jsme, že startovné zvýšíme na 800 Kč a v případě účasti ve dvou třídách zaplatí jezdec 1000 Kč.
Bodování a vyhlašování bude také pro příští sezonu stejné. Čipy nám totiž umožní dohledat, kolik jezdec odjel celkem kol a aby získal body musí absolvovat minimálně 50% kol vítěze.
Kalendář pro rok 2022 bude stejně jako letos mít 7 závodů a zvěrejníme ho na začátku roku 2022 a mohu jsnad jen prozradit to, že začneme:
7. 5.2022 - snad již tradiční “kontrolák“ Benátky n.J – Kbel
28.5.2022 - 1. závod - Zábřeh na Moravě
Komu by bylo 7 závodů málo bude mít možnost se vyzávodit do sytosti, protože „virus“ našeho klubu se velmi úspěšně šíří Evropou a kdo bude chtít může začít sezonu již 9.4.2022 v Veszprémvasany nedaleko Györu v Madarsku kde naši kamarádi pořádají první závod jejich seriálu tvořeného 4 závody. Jejich předpisy a varianty tříd zveřejníme současně s kalendářem.
Další pozvánky na mezinárodní „Classiky“ nám chodí z Německa ,Rakouska a Belgie a i tady se budeme snažit se jim termínově vyhnout.
Na závěr přeji Vám všem i Vašim nejbližším za celou naši partu kolem Classic motokrosu Czech vše nejlepší v novém roce 2022 a těšíme se na shledanou co nejdříve.
Zdeněk Hazdra a kolektiv.