4.4.2022 08:17 |
Jiří Husák
Dnes je 4.4 2022 je to smutné datum českého motokrosu.
Pár následujících fotek z historie našeho závodění na kterých je p. Falta tak, jak jsme ho vždy znali, usměvavý a ochotný, nám ho bude navždy připomínat.
Děkujeme Vám za to, že jste nás vždy podporoval a fandil nám.
Budete navždy s námi!!!
Kdysi jsem se ptal Ládi „chemika“ Pance : ,,Ty jsi věřící člověk, tak mi řekni jak je tom v tom nebi?" A on mi dopověděl: ,,Přesně nevím, ale jedno vím určitě, motokros se tam nejezdí!"
Ale já si myslím, že se tam motokros jezdí a p. Falta tam zase bude vyhrávat!
Za Classic motocross, Zdeněk Hazdra.






















28.3.2022 11:19 |
Jiří Husák

8.3.2022 12:13 |
Jiří Husák
Naši kamarádi z Maďarska nás zvou na první závod jejich čtyřdílného mistráku. Závod se koná 9.4.2022 na trati Veszprémvarsány nedaleko Budapešti, odkaz na mapy zde.
Startovné je 40EUR a před závodem je potřeba se registrovat na tomto odkazu Chronomoto.hu, namísto číslo licence vyplňujte číslo řidičského průkazu. Na závod s sebou musíte přinést potvrzení Vašeho mezinárodního zdravotního pojištění.


3.3.2022 22:01 |
Jiří Husák
Kdo si počká, ten se dočká. Vyhlášení loňské sezóny máme za sebou a bylo to více než povedené. Krásně napsaný report si můžete přečíst na stránkách motolevelu zde: https://www.motolevel.com/clanek-13167-klasici-hodnotili-sezonu-2021
Celé vyhlášení je samozřejmě zaznamenáno díky našemu fotografovi Mírovi Jirečkovi. Fotogalerii naleznete zde: http://www.foto-jirecek.cz/uvod/2022/gal-vyhlaseni-classic-motocross-2021-bitovany-26-2022
Nyní již doladit formu sebe sama a našich strojů, nadcházející sezóna bude opravdu nabitá!

25.2.2022 12:00 |
Jiří Husák
Za svou téměř 40ti letou éru výroby motokrosových motocyklů strakonická zbrokovka uvedla na světlo světa téměř 35 000 kusů 125tek, více jak 40 000 kusů 250tek a skoro 25000 kusů pullitů, tedy alespoň tak hovoří bílý almanach autorské dvojice Šebek & Vošáhlík. Dovolte mě tedy, udělat zde takový malý průřez do historie výroby strakonických motokrosů, aby až půjdete kupovat nějaký další motocykl do Vaší sbírky a pod okapem tam bude ležet nějaká zetka, aby jste vy, co nemáte tu historii tak úplně zmáklou věděli na první kuk, co to asi tak je a že za to pánovi klidně můžete nabídnout víc, než 4 kč / kg co by mu dali ve výkupu.
Začlo to dvoulaufem 250 1963 - 1968
Tak toho si asi nespletete. Malý motor, kulatý válec, hlava větší než válec, dva výfuky. Laminátová, později plechová nádrž, rám rozdvojený pod motorem, zadní oblouk od kyvky plynule ohnutý pod nádrž. Nízký krk, jednoduché brýle, přední vidlice dole bez osazení kolem reakce, dlouhý kužel na kluzácích, zdvih 180. Zadní partie kyvky zploštělá, podkova na kyvce hodně u motoru, Rozeta součástí zadního náboje. Ocelové ráfky. A samozřejmě háky místo stupaček.
Dvoulauf 360 1965 – 1968
Chassis hodně podobné jako u 250, jen uchycení motoru uzpůsobeno pro větší karter. Hranatý válec s velikou hlavou, žebra se drobně sbíhají směrem ke karburátoru. Spojka pochopitelně v oleji a na klice.

Pokračování
4.2.2022 11:08 |
Michal Janoušek
Registrace startovních čísel pro sezónu 2022 je spuštěna na odkazu ZDE Před samotnou registrací se prosím podívejte SEM, zda je Vámi vybrané číslo volné. Čísla z letošního ročníku jsou hájena do 28.2.2022, poté budou nerezervovaná čísla uvolněna do oběhu.
Zelená v kolonce potvrzeno znamená, že číslo máte registrované. Červená, že Vámi zvolené číslo je již obsazené a je potřeba si vybrat jiné z volných čísel.
Dotazy směřujte na michal@classicmotocross.cz
3.2.2022 12:00 |
Radek Novák
Finálně tímto zveme všechny příznivce a nadšence našeho spolku na vyhlášení sezóny 2021 a předání cen těm nejúspěšnějším do oblíbeného penzionu u Nováků v Bítovanech
26.2. 2022 od 14 hodin. Kromě standartního tlachání o tom co bylo a bude chystá realizační team i speciální soutěž.
https://www.penzion-bitovany.cz/
Těšíme se na Vás
Radek Novák
19.1.2022 22:33 |
Jiří Husák
Ahoj všichni.
Ještě než dáme na stránky tabulky a formuláře pro registrace nominaci do jednotlivých tříd , tak vám přinášíme další článek o technické historii motokrosu.
Další článek je v první řadě určen nám, kteří již v druhém kole mají tak ztvrdlé zápěstí, že neumáčknou spojku nebo těm co si při pokusu o zařazení rychlosti nahoru klepnou kolenem do brady a pak řeší zdvih řadící páky na jejich 513 a nebo pro ty co si nejsou jisti jestli mají dát v Zábřehu pod kopcem za 3 nebo za jedna.
Pro ty všechny mám jeden lék a to HQV s automatickou převodovkou. Ani guru Husqvarny v Čechách Jarda „von Oleško“… (neznáte ho - to je přeci ten co má rád blátivé tratě a má tu sympatickou manželku co ná napsala tu krasnou básničku vloni ve Žlutavách…) ji nevlastní tak jsem se to rozhodl změnit a jednu jsem si se synem koupili.
To mě přivedlo na myšlenku vás seznámit s historii jejího vzniku a technikou.
A tady je tedy příběh vývoje automatické převodovky v motokrosu.

Pokračování
31.12.2021 08:00 |
Radek Novák
Vážení příznivci starých motocyklů se špuntama,
dovoluji si Vám jménem realizačního teamu Classic Motocross všechny co nejsrdečněji pozdravit a popřát všem hodně zdraví, optimismu a životních radostí v Novém roce. Doufám, že všichni poctivě pracujete a připravujete své závodnické náčiní na nadcházející sezónu. A ta musím říci, bude velice nabitá. Nejen že kalendář našeho mistráku je již hotov, ale i naši maďarští přátelé mají nachystáno. Pojedou 4 dílný seriál a na všechny závody nás zvou. A dokoce se zde i rodí jakýsi středoevropský pohár. S přáteli z Německa a Rakouska chystáme 3 závody, které se budou započítávat. Na jednotných pravidlech pro tento šampionát intenzivně pracujeme. Ale už dnes můžeme prozradit, že to bude :
4.6. Schwanenstadt
9.7. Teutschenthal
3.9. Stříbro
No a náš, všemi netrpělivě očekávaný šampionát ?
7.5. Benátky (kontrolák)
28.5. Zábřeh na Moravě
18.6. Trutnov
16.7. Žlutava
20.8. Světec
3.9. Stříbro
24.9. Březolupy
8.10. Benátky - družstva
Vyhlášení sezóny 2021 plánujeme na leden / únor 2022, jakmile nám to nové regule o sdružování dovolí, netrpělivě je čekáme.
O změnách v pravidlech jsme Vás již informovali, tak snad doufám, že jsme vyhověli všem. Jen neumím reagovat na anonymní zprávy o úrovni čistoty spodního prádla :-)
Takže Vám všem ještě jednou přeji hodně zdraví, štěstí, nadhledu, optimismu a pohody. Jo a taky nějaký ty peníze ...
Mějte se fajn.
Radek & kolektiv
21.12.2021 15:23 |
Jiří Husák
Vážení přátelé a kamarádi, kteří se nakazili Virem Classic motocrossu.
Nejdříve Vám musíme říci, že nás velmi mrzí,že plánované vyhlášení sezóny 2021 jsme museli z organizačních důvodů odložit . Věříme ale v možnost se s Vámi sejít, vidět se, poklábost a samozřejmě předat poháry na vyhlášení snad na přelomu ledna nebo v nějakém pozdějším termínu, a však ještě před startem sezony.
Minulou sobotu jsme měli (výbor = RN a jeho pomocné ruce) možnost se díky pohostinosti Milušky a Jardy Ježka opět po roce u nich doma sejít a poradit se co a jak se nám povedlo nebo nepovedlo v roce 2021 a jaké případné změny provedene v našem „krosení“ v sezoně 2022.
Tak, jak máme rozvrženy třídy je myslím si v evropském měřítku bezkonkurenční, přesto ale nebylo vše tak, aby byli spokojeni všichni.
Po konzultaci s jezdci ve třídě PRE 65 budou v sezoně 2022 nově vypsány věkové třídy -70 a +70 let!
Technické předpisy budou stejné a doufáme , že je na cti a každého jezdce je dodržovat!
Jen pro zopakování MOTO pro třídu PRE 65:
- je zakázáno montovat do sání jakýkoliv typ membránového ventilu
- u ČZ spojka na klice
- s podvozky zde problémy nebyl tak se nic nemění
Další změnou zde je ,že jezdec nad 70 let může požít motocykl ČZ jednovýfuk s obsahem do 250 ccm.
Pro třídě PRE 85 je potřeba také zopakovat technické předpisy abychom je sjednotili s evropskými předpisy a ty jsou:
- může být použita přední kotoučová brzda
- zadní brzda musí být bubnová
- zavěšení zadního kola musí byt bez progresivních prvků viz obrázky japonských stojů níže:

Diskuze byla vedena ještě o zavedení věkové kategorie ve třídě Evo a S-Evo a nebo zavedení další třídy ale nakonec Předpisy věkové a i technické pro ostatní třídy zůstávají pro sezónu 2022 stejné.
V každé třídě budeme po dobrých zkušnostech i nadále vyhlašovat nejrychlejšího jezdce na motocyklu do 125 ccm.
Žádáme také aby to byla vždy do 125 ccm s motorem odpovídající příslušné třídě.
Pro sezonu 2022 došlo k dohodě o časomíře na čipy, kterou znáte z Březolup nebo ze Světce a která je téměř bezchyb ve výsledcích a ty jsou současně k dispozici velmi rychle. To je ta komfortní stranka věci, ale představuje to finanční zátěž pro pořadatele. Protože chceme zlepšovat komfort a přípravu našich závodů rozhodli jsme, že startovné zvýšíme na 800 Kč a v případě účasti ve dvou třídách zaplatí jezdec 1000 Kč.
Bodování a vyhlašování bude také pro příští sezonu stejné. Čipy nám totiž umožní dohledat, kolik jezdec odjel celkem kol a aby získal body musí absolvovat minimálně 50% kol vítěze.
Kalendář pro rok 2022 bude stejně jako letos mít 7 závodů a zvěrejníme ho na začátku roku 2022 a mohu jsnad jen prozradit to, že začneme:
7. 5.2022 - snad již tradiční “kontrolák“ Benátky n.J – Kbel
28.5.2022 - 1. závod - Zábřeh na Moravě
Komu by bylo 7 závodů málo bude mít možnost se vyzávodit do sytosti, protože „virus“ našeho klubu se velmi úspěšně šíří Evropou a kdo bude chtít může začít sezonu již 9.4.2022 v Veszprémvasany nedaleko Györu v Madarsku kde naši kamarádi pořádají první závod jejich seriálu tvořeného 4 závody. Jejich předpisy a varianty tříd zveřejníme současně s kalendářem.
Další pozvánky na mezinárodní „Classiky“ nám chodí z Německa ,Rakouska a Belgie a i tady se budeme snažit se jim termínově vyhnout.
Na závěr přeji Vám všem i Vašim nejbližším za celou naši partu kolem Classic motokrosu Czech vše nejlepší v novém roce 2022 a těšíme se na shledanou co nejdříve.
Zdeněk Hazdra a kolektiv.