Trutnov 2023

14.6.2023 21:17 | Jiří Husák

Vždy, když jedu do Trutnova tak už jízdu tam si užívám. Podkrkonoší je malebné a krásné. Pokochám se ze silnice barokní krásou Kuksu, dávám bacha na všechny ty nastražené kamery po cestě (děsná daň 21. století) a už z dáli mě zdraví majestát černé hory, pod kterou budeme zase závodit. Ještě si nepoplést kruháče, že se na trať odbočuje až na druhým. Protože je zde depo poměrně členité, nikdy neumím odhadovat počet již přítomných nedočkavců, kteří měli více času být na závodišti dříve než já. A protože mám moc rád ty páteční večerní diskuse s ostatními, i na ně jsem se těšil. A že bývají plodné, o tom není sporu. Ale to až později. 

           Ráno po přejímkách jsme skutečně v optimistických 8:30 začali trénovat, inu Trutnov, tady to všechno běží v pevných Richardovo rukách. Podle platného harmonogramu, pěkně po sobě, tréningy, kvalifikace, rozjížďky, vyhlášení. A my mu do té brilatní organizace hodili trošku vidle. Protože letos jsem ze zdravotních příčin pouze mechanikem a doprovodem dvou talentů, mám poměrně možnost si závody užít i jako divák (tedy pokud právě nejsem po lokty ponořen do některé z našich ČZ) a musím konstatovat, že na ty naše závody je pěkné pokoukání. Nejen že je v každé třídě jezdců tak akorát (tedy až na ty 125ky, kde jste byli všichni ???), ale svádí se zde souboje hodny mistrovství světa (vlastně tady se už moc nebojuje, ti 4 rychlí vpředu ví, kdo kolikátej bude). V každé kategorii se vždy přetahují skupinky, nebo někdo dotahuje odzadu, radost se podívat. Pro mě konkrétně je trošku problém někomu fandit, když vlastně znám skoro všechny jezdce. Naštěstí se nám nepřízeň počasí vyhnula, spadlo jen asi 12 kapek a fouknul jen příjemný červnový větřík a kromě jedné malé patálie v klasikách, bylo dozávoděno. A teď už avizovaná změna. 
Protože ve stejný čas co my zápolili na červené hlíně, 1400 km od nás startoval legendární vytrvalostní závod vozidel - slavné Le Mans. A kdo neviděl film se Steve McQueenem (ať se jde ihned na hodinu stydět do kouta) či snad novodobý Le Mans 66 o italsko-americké válce (na trati), měl by si okamžitě doplnit vzdělání. 
Bez rozdílu věku, pohlaví a kubatůry se dobrovolníci postavili na trať, motocykly proti nim za pomoci mechanika s motorem v klidu, sprintem k nim, natočit a ujet symbolická 4 kola (nakonec jich bylo 5). Jediný chemik měl vyjimku, protože on by to na startu nenatočil. A vedení zaujal Jirka Pach s Martinem Kubíkem, řežba jak o život (video zde) . Mé návrhy na výměnu jezdce po 2 kolech či tankování, nebo výměnu pneumatik se bohužel neuskutečnili. A aby to bylo spravedlivé, tak pořadí jsme určili podle speciálního klíče z letopočtu 1923.  Sranda musí bejt ... 
             A tak se to pak všechno vyhlásilo, odtleskalo, poděkovalo a jelo se domů. Byly to závody jak mají být a jak se patří. Trasu Ríša udělal jako obvykle trošku jinou ale pro všechny stejnou. Ve výborné kvalitě povrchu, úseky rychlé i technické, super. Moc moc moc díky...  Petr nám to skvěle změřil a spočítal, takže výsledky byly dříve, než si jezdci sundali rukavice. No a pochopitelně to všechno zdokumentoval Míra Jireček. 
Krásnej den ... 
 
No a tak teď Sverepec a pak už nás vyhlíží Žlutavská rokle. Tak se tam na Vás všechny moc těším. 
 
Radek   

ECMX v Laubus Eschbachu

5.6.2023 10:34 | Jiří Husák

Minulou sobotu jsme se vydali na první závod ECMX (Evropsky pohár v classik motokrosu), který vznikl na náš popud a vloni se velmi úspěšně etabloval na classik motokrosové scéně. Závodiště v Laubusu slavilo letos 70 let a tak chtěli výročí oslavit originálně a volba padla na závod classických motokrosových motocyklů.

Krásná trať, která využívá reliéf terénu a je to nahoru a dolů a co je zajímavé hned vedle trati je chráněný biotop a přesto zelení neprotestují.

Laubus byl zajímavý i z hlediska technické historie motokrosu, protože se zde vyráběly motocykly Kramer. Ano to jsou ty co měli systém zadní vidlice „cantilever“ ještě před Yamahou.

 

Pravidelně se zde pořádají setkání majitelů motocyklů Kramer.

I po letech mají stále mnoho fanoušků...

Na této trati se jezdilo i MS a proto se případní jezdci na stupních vítězů zařadí na úroveň jezdců jako v roce 1989 na MS 125 ccm Donny Schmit Robert Bobby Moore a nebo Andrea Bartolini a naposled v 1990 na 250 ccm Greg Albertyn.

Dobový obrázek zachycuje jak to tehdy vypadalo na závodech ……(to bylo divaček…)

Celkem přijelo 120 závodníků a z Československa se zde objevilo pár statečných: J.Furbacher, P.Hrabák, M.Knedlík, D.Bari, J .Husák, H.Muhlig, J.Drozda a i vlastně náš P.Linniger. Catering zajišťoval team amazonek ve složení  Věruška, Barunka a Gabča, které nechaly našeho Herberta doma. Holky a za to moc děkujeme (myslím za kafe a maso).

A neztratili se Jirka celkově 2., i když trenér nebyl spokojen s druhou rozjížďkou a v depu mu pěkně vyčinil, Pavel se sklonil je před jedním Holanďanem a i Míra krásné 2 místo.

Jirka Husák celkově 5. v Evech.

Co bylo ale krásné bylo to, že diváci, a nebylo jich málo cca 1500, tleskali, když projel vítěz cílem. To jsem na motokrosu ještě nezažil .

Atmosféru ze závodů a spoustu fotek najdete na facebooku:

https://www.facebook.com/groups/msc.laubuseschbach/?locale=de_DE

https://www.facebook.com/groups/1855337544765337/media

Myslím, že je to velké lákadlo na další závod ECMX, který bude ve Sverepci a naší slovenští kamarádi se na vás všechny těší.

Prý přijede i Laďa Chemik. A co vy?????

 

Za CMCZ Zdeněk Hazdra.

Pozvánka do Trutnova

29.5.2023 22:19 | Jiří Husák

Někteří z nás ještě nestihli opravit motorku po závodě v Zábřehu a už nám na dveře klepe tradiční červenohliněný Trutnov. Novinkou pro tento závod bude vypsaná kategorie PRE 03 2-takt. Pro tuto kategorii je to u nás první sezóna a pojede se na třech vybraných závodech, přičemž Trutnov je jako první. Jak už sám název napovídá, je určena pro motorky do roku 2003 a omezená pouze pro dvoutaktní motory.

Trať bude jako vždy perfektně připravená, s sebou pouze dobrou náladu a závodního ducha.

Budeme se těšit!

Reportáž ze Zábřehu

23.5.2023 19:27 | Jiří Husák

Letos jsme naše závodění zahájili v Zábřehu na Moravě. V obavách co předešlé vydatné deště udělají s místní tratí, obzvláště pak s lokálním strašákem (myslím ten brutál kopec dolu a nahoru, né nikoho z místních pořadatelů). A protože jsme po cestě měli drobné komplikejšn, přijeli jsme až v noci a tak nebyl čas si trasu obhlídnout. Ale v bufetu se ještě svítilo a tak jsme chvilku před ulehnutím mohli pozdravit pár těch, kteří ještě nespali. Ráno nás v místním lesoparku (ne, to fakt není depo kde se tady bydlí) sluníčko vyšimralo paprsky z peří. A já pojal neochvějný pocit, že to dneska bude dobrý. A taky bylo. Březolupští časoměřiči měli už od časného rána postavenou tu svojí slavobránu, o které vám každý druhý řekne, že se bojí pod ní vjet, že se bací do hlavy. Nestalo se to nikomu, ani na těch nejvyšších motocyklech. Ale chápu ten pocit. Přihlásili jsme závodníky a úderem 9:15 až 9:20 se začalo trénovat. Bohužel vinou předchozí akce která zde proběhla nikdo netušil, že kdosi značně znehodnotil jinak luxusní cílovou lavici, ze které se v průběhu tréningu a kvalifikace stala spíš past, za což se ještě 1 moc omlouváme. Během oběda došlo promptně k nápravě a už si pak všichni mohli užívat trať podle svých představ. Protože na letošní rok jsme se domluvili na ustáleném pořadí rozjížděk, už nemusíme vézt diskusi o tom proč jede ten po tom a né ten za tím a tak vše navazovalo perfektně. Počasí bylo tak akorát a nálada výborná. A to, že se doktor celý den nudil je ta největší odměna. Snad jen malou chybičkou a zároveň překvapením je nová třída PRE 50+ tedy pro šoféry starší 50ti let na motocyklech do roku 1997 - tedy pro upřesnění - než budou hotové nové stránky - kategorie EVO 50+ je pro jezdce starší 50ti let na motocyklech do roku 1997 , tedy není rozdělena na PRE 90 a 97. To jsme se s časoměřiči špatně domluvili a tak oni nám je, klucí šikovný, taky počítali zvlášť. Možná to u někoho vzbudilo marné naděje na dekoraci na podiu, ale bohužel není tomu tak. Což doufám, že Váš tak hojný počet neodradí od Trutnova, spíše naopak. Co bych naopak chtěl ocenit, je skvělý časosběrný servis od kluků z Březolup. Nejen že výsledky byly vytištěné 3 minuty po tom co dojel poslední, ale že i ti, co byli tou dobou upoutáni na lůžko mohli sledovat live timing doma. Co ještě nám chybí do absolutní dokonalosti ? :-) 

A tak se se Zábřehem loučíme, bylo to tu skvělý, moc rádi bychom se sem zase vrátili. Díky moc, kluci ... 

 

Radek Novák

 

Příprava v Zábřehu a pozvánka do Německa

15.5.2023 21:34 | Jiří Husák

Pro ty, kteří nemají sociální sítě, tak níže přidáváme fotky z příprav tratě na letošní první závod, který se koná v Zábřehu! Je vidět, že na trati během týdne pár stavebních strojů pracovalo, možná se i pár okolních staveb přerušilo, aby se mohlo zamakat tady! No, posuďte sami:

Všichni se určitě do Zábřehu těšíme a kdo váhal, tak toho tyto fotky musely přesvědčit.

 

Konec května je docela nabitý, protože hned následující víkend se koná první závod evropského šampionátu ECMX v Německém Laubus Eschbach. ECMX jsou celkem tři závody, stejně jako tomu bylo minulý rok. Rádi bychom, kdyby se nás tam sešlo co nejvíce a česká stopa byla co největší. Vloni se několik čechů umístilo v celkovém hodnocení dost vysoko a bylo by pěkné tyto pozice obhájit.

Na této trati se v minulosti jezdily velké závody a má svou tradici. Preview tratě naleznete např. zde.

Veškeré info najdete na webových stránkách zde. Na mapku se každý dokáže podívat sám, ale rychlé info, z Prahy je to necelých 600km (stačí na mapku níže  kliknout).

Pořadí kategorií 2023

11.5.2023 10:29 | Jiří Husák

Jak jsem již avizovali v zimě na vyhlášení, tuto sezónu pojedou kategorie v následujícím pořadí:

PRE 97 

PRE 90 

TWINSHOCK 

CLASSIC 55- plus 68- 

CLASSIC 68+ plus 125 CLASSIC 

PRE 85 plus PRE 97 50+ 

PRE 03 

 

  • časy si zvolí vždy pořadatel
  • v druhé polovině sezony můžeme otočit PRE 97 a TWIN
  • v případě malého počtu jezdců PRE 97 a PRE 90 může být sloučeno
  • v případě velkého počtu jezdců může být TWIN do 50 a nad 50 rozděleno
  • v případě malého počtu jezdců PRE 03 může být přiřazena k PRE 97

Začátek sezony Classic Motocross 2023

10.5.2023 14:17 | Jiří Husák
Do 10. sezony našeho běsnění jsme vstoupili už tradičním kontrolákem v Benátkách. Trasa nažehlená, lehce pokropená, no prostě ideál. Zatím co ve zbytku republiky pršelo, že přetékaly nízké holínky, my měli opět štěstí. Sjelo se nás více jak 80 kousků, což  dává tušit, že letošní sezona bude opět nabitější a pestřejší. Všichni si podle osvědčených kategorií velmi dobře zatrénovali. Inu tedy moc děkujeme a těšíme se sem na podzimní tradiční družstva. 
            Dalším podnikem, kam jsme byli pozváni jako pojízdné muzeum byl vložený závod při mistrovství světa motocyklů s balkonkem v Kramolíně. Na super široké trati s ukrutným převýšením, děsivým sjezdem podle lesa a depem, které je větší než kdejaká celá trať. Prostě jsme opět dostali šanci být součástí první ligy. Oproti Množství přihlášených a náhradníků se nás sešlo pod očekávání jen 27. No co už. Někomu se to nehodilo, někomu to je daleko, někomu málo ježdění za moc peněz, inu každý má své priority. Sobotní tréning na rozbité trati byl pro některé trošku tvrdším oříškem, jiní si to chválili. Satisfakcí pro všechny byl ranní kvalifikační tréning na totálně vyladěné, nažehlené, lehce nakypřené, dokonale provlhčené trati. Prostě tak, jak to na mistrovství světa má být. A tak si každý prubnul co v něm a jeho motocyklu je. Skvělý to bylo. A v podobném duchu jsme se těšili na 1. závodní rozjížďku. Ta se měla uskutečnit hned po prvním závodu kolegů veteránistů sidecar. Neuskutečnila.... Po startu side classic došlo k tragické nehodě kdy se hned v první zatáčce po startu střetlo více motocyklů. Spolujezdec posádky 141 belgicko-holandského teamu Rene Boon tento střet nepřežil. S hlubokým zármutkem a hlavami plnými myšlenek coby kdyby a proč co a jak jsme se rozjeli domů. Já o to s větší bolestí, protože jeden z našich jezdců v sobě našel ten morál, odvahu a i drzost a nestyděl se dožadovat navrácení startovného. Smutné, trapné, odporné...  
 
          Do našeho prvního závodu letošní sezony nám chybí právě teď 10 dnů, 2 hodiny, 17 minut a 16, 15,14,13 vteřin. Odpočítávání běží. V Zábřehu už stříhají trávníky pod břízkami, hladítkem a hrabičkami čechrají neposedné hroudy a přemýšlí, co ještě udělat lépe a dokonaleji. Takže 20.5 začneme zostra v Zábřehu. Moc se na to těšíme. Pojedeme podle ustáleného pořadí jak tréningy tak závody, aby si ti, co baží po více bodových přídělech stihli odpočinout. Startovné bude prozatím zachováno na loňské úrovni.  A až se budete rovnat na žebřík, vzpomeňte na chvilku na Reného, vraťte se domů všichni v pořádku. Prosím ... 
 
Hodně zdraví a štěstí do sezony 2023 
Radek Novák
 
 
PS :  " V Benátkách nám padnul motor na jedný zetce, před Kramolínem se rozpadl válec na druhý, tak snad už máme tu smůlu letos za sebou. Jo a taky přeškubli lanko od spojky ... Buď je mechanik lempl, nebo ten materiál málo šetří, já nevim !"
 
« Předchozí 1 5 6 7 8 9 10 11 13 25 37 49 Další »