Classic Motocross Stříbro 7.6.2014
Od středy pozvolna plnící se depo stříbrského motokrosového areálu, který byl pro hostování takové jedinečné akce jako je podnik European Classic Motocross Championship, vzorně připraven a vykolíkován pro evropské hosty, dávalo tušit, že se zde odehraje cosi nevšedního. Parkoviště se až do pátečního večera plnilo karavany a dodávkami různých velikostí, značek. Dokonce někteří měli volant na úplně opačné straně, než jsme zvyklí. Ve 14 hodin se při úporném vedru otevřela budka pro administrativní přejímku účastníků, před kterou se vytvořila fronta nedočkavých mužů a dědečků. Vždyť se nejstarší účastníci závodu, o kterém píšu, narodili ještě před tou druhou velkou válkou. A už je tu parta v modrých tričkách s visačkami na hrdle s nápisem „technical inspector“ a prohlížejí účastníkům jejich vehikly. A já vždy při této scenérii mám pocit, že vyjel depozit národního technického muzea. ČZ, JAWA, ESO, BSA, MATCHLESS, GREEVES, BULTACO, HUSQUARNA, LITO , TRIUMPH, prostě všechno na čem kdy se kdo v bezmála sedmdesátileté historie tohoto sportu proháněl po strmých srázech či vzlétal do výše aby zas tvrdě dopadl zpět k zemi. Pánové dohlíží především na bezpečnost, kontrolují vůle, uložení, brzdy. A samozřejmě přísná pravidla evropského šampionátu. A už je tu večer a sním jen z dáli slyšitelný motor bývalé hasičské Tatry, ze které prýští voda na zítřejší kolbiště našich motoristických gladiátorů.
PokračováníECMO Česká Republika - první obrázky
Randers – ME veteránů motokrosu 3.5.2014
Classic Motocross Ostrov u Lanškrouna
V depu závodních strojů bylo lze spatřit skutečné skvosty. Počínaje Jawou 420 z roku 1969 lidově zvanou trubka, Montrealem 250, orignálním žluťákem, několika soutěžními Jawami a v neposlední řadě výřadem skutečně sportovních motocyklů ČZ. V kategorii EVO vládli stroje v pravdě chlapecké, Kawasaki KX 500. Byla zde rovněž k vidění původní Suzuki RM 250 a také ČZ 519, labutí píseň strakonické zbrojovky.
PokračováníPozvánka na ECMO v Dánsku
A už tu máme pozvánku na 1. závod ECMO v Dánsku, kde jistě naši jezdci nebudou do počtu a přivezou jistě evropské trofeje a body.
Těšíme se na skvělé závody
Realizační team Classic Motocross Czech
Veteránský Motokros národů 2013 Virgstad
ECMO 21.9.2013 – motokros národů veteránů
Vrcholem každoroční sezony ECMO (European Classic Motocross Organization) je závod čtyřčlených družstev v jednotlivých kategoriích. Není tomu jinak ani letos. Dějištěm letošního podniku je 21.9. švédský Virgstad. Českou Republiku budou jménem klubu Classic Motocross Czech reprezentovat družstva ve 3 kategoriích.
Třídu +35 zdobí legenda českého motokrosu Zdeněk Velký, který by věkem mohl startovat s jezdci o dvě kategorie staršími, ale jeho výkonnost jej dostud člení mezi nejmladší a nejzdatnější jezdce. Těmi dalšími neméně zdatnými jsou Pavel Janda na ČZ 250, Petr Dokoupil a Karel Mitvalský na ČZ 380.
PokračováníECMO 2013
Do země albionu vyrazila poměrně četná a ambiciozní skupina našich reprezentantů, aby ne, když jsme vloni v Ledči při veteránském motokrosu družstev vyhráli málem vše co se dalo. Bohužel trať vyhovala spíš místním matadorům a úsek přezdívaný Sherwood byl pro některé naše jezdce ještě dlouho důvodem neklidného spánku. Nicméně se v prachu tratě kategorie 35-50 naši Dokoupil, Kolařík, Mitvalský a Finěk úplně neztratili a přivezli solidní bodový zisk. V kategorii 50-60 vybojoval Nejedlý hned dvě druhá místa a dal tak o sobě hned z počátku vědět, že se hodlá seriozně ucházet o celkový titul. V početném poli jezdců se neztratil ani Honza Hrdina a Jarda Růžička. Jediný náš reprezentant v poli jezdců 60-66 Karel Kozák bojoval jako tygr, jak je už ostatně jeho dobrým zvykem a přivezl z anglie do Nýřan celkově 74 bodů. No a náš jediný zástupce v kategorii nad 66 Toník Křápek nasbíral bodů celkem 70.
PokračováníMotocross...
Slovo, při jehož vyslovení se každému vybaví něco trošku jiného. Jízda po krkolomné trati, řev dvou či čtyřtaktních motorů, vůně nebo smrad benzínu, oleje… Nesmyslné riskování? Skoky na motocyklu, ze kterých mnohdy mrazí. Bláto, prach, kamení… Nikdy nekončící údržba přetěžovaného stroje. Klobása v depu. Každý, kdo měl tu čest se s ním setkat, odnesl si nějaký svůj zážitek… Ale vždy to byl a je sport odvážných chlapíků a strojů k tomu uzpůsobených.
V dřevních dobách tohoto odvětví se tomu říkalo „jízda krajinou“. Tehdy smělí jezdci vyrazili do kopců a strání na lehce upravených cestovních strojích. Mnohdy upravených doma dle svého uvážení a zkušeností. Závodní motocykly se do dnešní podoby vyvíjejí od doby, kdy byl tento samohyb v podstatě panem Gottliebem Daimlerem poprvé světem spatřen.
A v úctě k historii a vývoji k současnosti jsou tyto stránky zaměřené na klasický motokros a klasické motocykly této disciplíny. Na motocykly s vzduchem chlazenými motory, bubnovými brzdami, co obvykle moc nebrzdí a podvozky, jejichž konstrukce děsí kdejakého moderního jezdce.