Classic Motocross Ostrov u Lanškrouna
V depu závodních strojů bylo lze spatřit skutečné skvosty. Počínaje Jawou 420 z roku 1969 lidově zvanou trubka, Montrealem 250, orignálním žluťákem, několika soutěžními Jawami a v neposlední řadě výřadem skutečně sportovních motocyklů ČZ. V kategorii EVO vládli stroje v pravdě chlapecké, Kawasaki KX 500. Byla zde rovněž k vidění původní Suzuki RM 250 a také ČZ 519, labutí píseň strakonické zbrojovky.
PokračováníPozvánka na Classic Motocross v Ostrově u Lanškrouna
Pozvánka na ECMO v Dánsku
A už tu máme pozvánku na 1. závod ECMO v Dánsku, kde jistě naši jezdci nebudou do počtu a přivezou jistě evropské trofeje a body.
Těšíme se na skvělé závody
Realizační team Classic Motocross Czech
Veteránský Motokros národů 2013 Virgstad
ECMO 21.9.2013 – motokros národů veteránů
Vrcholem každoroční sezony ECMO (European Classic Motocross Organization) je závod čtyřčlených družstev v jednotlivých kategoriích. Není tomu jinak ani letos. Dějištěm letošního podniku je 21.9. švédský Virgstad. Českou Republiku budou jménem klubu Classic Motocross Czech reprezentovat družstva ve 3 kategoriích.
Třídu +35 zdobí legenda českého motokrosu Zdeněk Velký, který by věkem mohl startovat s jezdci o dvě kategorie staršími, ale jeho výkonnost jej dostud člení mezi nejmladší a nejzdatnější jezdce. Těmi dalšími neméně zdatnými jsou Pavel Janda na ČZ 250, Petr Dokoupil a Karel Mitvalský na ČZ 380.
PokračováníECMO 2013
Do země albionu vyrazila poměrně četná a ambiciozní skupina našich reprezentantů, aby ne, když jsme vloni v Ledči při veteránském motokrosu družstev vyhráli málem vše co se dalo. Bohužel trať vyhovala spíš místním matadorům a úsek přezdívaný Sherwood byl pro některé naše jezdce ještě dlouho důvodem neklidného spánku. Nicméně se v prachu tratě kategorie 35-50 naši Dokoupil, Kolařík, Mitvalský a Finěk úplně neztratili a přivezli solidní bodový zisk. V kategorii 50-60 vybojoval Nejedlý hned dvě druhá místa a dal tak o sobě hned z počátku vědět, že se hodlá seriozně ucházet o celkový titul. V početném poli jezdců se neztratil ani Honza Hrdina a Jarda Růžička. Jediný náš reprezentant v poli jezdců 60-66 Karel Kozák bojoval jako tygr, jak je už ostatně jeho dobrým zvykem a přivezl z anglie do Nýřan celkově 74 bodů. No a náš jediný zástupce v kategorii nad 66 Toník Křápek nasbíral bodů celkem 70.
PokračováníMotocross...
Slovo, při jehož vyslovení se každému vybaví něco trošku jiného. Jízda po krkolomné trati, řev dvou či čtyřtaktních motorů, vůně nebo smrad benzínu, oleje… Nesmyslné riskování? Skoky na motocyklu, ze kterých mnohdy mrazí. Bláto, prach, kamení… Nikdy nekončící údržba přetěžovaného stroje. Klobása v depu. Každý, kdo měl tu čest se s ním setkat, odnesl si nějaký svůj zážitek… Ale vždy to byl a je sport odvážných chlapíků a strojů k tomu uzpůsobených.
V dřevních dobách tohoto odvětví se tomu říkalo „jízda krajinou“. Tehdy smělí jezdci vyrazili do kopců a strání na lehce upravených cestovních strojích. Mnohdy upravených doma dle svého uvážení a zkušeností. Závodní motocykly se do dnešní podoby vyvíjejí od doby, kdy byl tento samohyb v podstatě panem Gottliebem Daimlerem poprvé světem spatřen.
A v úctě k historii a vývoji k současnosti jsou tyto stránky zaměřené na klasický motokros a klasické motocykly této disciplíny. Na motocykly s vzduchem chlazenými motory, bubnovými brzdami, co obvykle moc nebrzdí a podvozky, jejichž konstrukce děsí kdejakého moderního jezdce.