29.5.2022 17:46 |
Jiří Husák
Níže Vám přinášíme výsledky z časomíry z prvního závodu letošní sezony v Zábřehu.
13.5.2022 10:14 |
Jiří Husák
Máme za sebou první setkání letošního roku. Byl to "kontrolní tréning" na naší oblíbené, domovské trati v Benátkách. Účast byla poměrně solidní, přestože došlo k termínové kolizi se závodem agentury ECMO ve Stříbře. Trať byla jak už je zde standartem připravena dokonale. A tak jsme si ve skupinkách podle kategorií mohli vyzkoušet připravenost svých strojků i tělesných schránek v simulaci závodu. Takže ještě jednou - moc díky, bylo to super, těšíme se na podzim.
A už se nemůžeme dočkat našeho prvního ostrého závodu. Celý letošní kolotoč roztočíme v Zábřehu. Měli jsme šanci se tu zatím svézt jen jednou, protože nám jakxi situace nepřála. Snad už na věky přát bude. Pojedeme tu na chipy, tak jako celou letošní sezonu, Mára jen na plakátu opomněl třídu 125 Classic. Ale všichni víme, že malorážky už jedeme konstantně všude.
Jo a kdo by nemohl vydržet až do 28.května, může si zajet do Nagykanizsi, kde o týden dříve jedou klucí Maďarský svůj šampionát.
Mějte se fajn a těšíme se na Vás...
Radek Novák.
28.4.2022 12:53 |
Jiří Husák
Ahoj Classici,
zveme vás na snad již tradiční oprášení naších strojů a to na tréninkové jízdy do Kbela (Benátek nad Jizerou).
Termín je 7.5., bohužel došlo ne naší vinou k termínové kolizi se závodem ECMO ve Stříbře. No nejsme všichni reprezentanti a nejsme tak rychlí, jak byl David Říha minulou sobotu na závodech u nás, kdy se na motorce ČZ r.v. 1974 umístil na 3. místě v závodě veteán 40+ a porazil mnoho borců na moderních motorkách.
Jezdit se bude jak je tradicí vždy jen motorky v příslušné třídě a to 3-4x za den po 20 min., takže budeme mít dost času se povozit, poklábosit, občerstvit se a okouknout co za krasavice jsme připravili na letošní sezonu.
Začneme až se vyspinkáme = 9 -9 30 h. Startovné je 400 Kč, občerstvení a zdravotní zabezpečení je zajištěno.
Trat je po minulých závodech srovnána a naorána tak jak je u nás zvykem.
Na všechny z Vás se těší Zdeněk a kolektiv.
19.4.2022 07:53 |
Jiří Husák
Vážení kamarádi motokrosaři,
jménem MSV Schwanenstadt bychom Vás rádi pozvali na závod, který se koná 4.6.2022 na krásné trati v rakouském Schwanenstadtu nedaleko Linze. Zde najdete propozice.
A zde si můžete stáhnout a vyplnit přihlášku, kterou poté odešlete na email office@msv-schwanenstadt.at. Startovné je 50 EUR.
Prosím berte na vědomí, že konec přihlašování je 13.5.2022!!
Tento závod se započítává do prvního ročníku evropského šampionátu European Classic Motocross www.europeanclassicmx.com.
Níže je mapka pro lepší orientaci.
7.4.2022 10:00 |
Radek Novák
Kvůli velmi špatné předpovědi se kluci Maďarský rozhodli sobotní závod bohužel zrušit. Doufám, že jim bude pršet štěstí do dalších podniků.
4.4.2022 08:17 |
Jiří Husák
Dnes je 4.4 2022 je to smutné datum českého motokrosu.
Pár následujících fotek z historie našeho závodění na kterých je p. Falta tak, jak jsme ho vždy znali, usměvavý a ochotný, nám ho bude navždy připomínat.
Děkujeme Vám za to, že jste nás vždy podporoval a fandil nám.
Budete navždy s námi!!!
Kdysi jsem se ptal Ládi „chemika“ Pance : ,,Ty jsi věřící člověk, tak mi řekni jak je tom v tom nebi?" A on mi dopověděl: ,,Přesně nevím, ale jedno vím určitě, motokros se tam nejezdí!"
Ale já si myslím, že se tam motokros jezdí a p. Falta tam zase bude vyhrávat!
Za Classic motocross, Zdeněk Hazdra.
28.3.2022 11:19 |
Jiří Husák
8.3.2022 12:13 |
Jiří Husák
Naši kamarádi z Maďarska nás zvou na první závod jejich čtyřdílného mistráku. Závod se koná 9.4.2022 na trati Veszprémvarsány nedaleko Budapešti, odkaz na mapy zde.
Startovné je 40EUR a před závodem je potřeba se registrovat na tomto odkazu Chronomoto.hu, namísto číslo licence vyplňujte číslo řidičského průkazu. Na závod s sebou musíte přinést potvrzení Vašeho mezinárodního zdravotního pojištění.
3.3.2022 22:01 |
Jiří Husák
Kdo si počká, ten se dočká. Vyhlášení loňské sezóny máme za sebou a bylo to více než povedené. Krásně napsaný report si můžete přečíst na stránkách motolevelu zde: https://www.motolevel.com/clanek-13167-klasici-hodnotili-sezonu-2021
Celé vyhlášení je samozřejmě zaznamenáno díky našemu fotografovi Mírovi Jirečkovi. Fotogalerii naleznete zde: http://www.foto-jirecek.cz/uvod/2022/gal-vyhlaseni-classic-motocross-2021-bitovany-26-2022
Nyní již doladit formu sebe sama a našich strojů, nadcházející sezóna bude opravdu nabitá!
25.2.2022 12:00 |
Jiří Husák
Za svou téměř 40ti letou éru výroby motokrosových motocyklů strakonická zbrokovka uvedla na světlo světa téměř 35 000 kusů 125tek, více jak 40 000 kusů 250tek a skoro 25000 kusů pullitů, tedy alespoň tak hovoří bílý almanach autorské dvojice Šebek & Vošáhlík. Dovolte mě tedy, udělat zde takový malý průřez do historie výroby strakonických motokrosů, aby až půjdete kupovat nějaký další motocykl do Vaší sbírky a pod okapem tam bude ležet nějaká zetka, aby jste vy, co nemáte tu historii tak úplně zmáklou věděli na první kuk, co to asi tak je a že za to pánovi klidně můžete nabídnout víc, než 4 kč / kg co by mu dali ve výkupu.
Začlo to dvoulaufem 250 1963 - 1968
Tak toho si asi nespletete. Malý motor, kulatý válec, hlava větší než válec, dva výfuky. Laminátová, později plechová nádrž, rám rozdvojený pod motorem, zadní oblouk od kyvky plynule ohnutý pod nádrž. Nízký krk, jednoduché brýle, přední vidlice dole bez osazení kolem reakce, dlouhý kužel na kluzácích, zdvih 180. Zadní partie kyvky zploštělá, podkova na kyvce hodně u motoru, Rozeta součástí zadního náboje. Ocelové ráfky. A samozřejmě háky místo stupaček.
Dvoulauf 360 1965 – 1968
Chassis hodně podobné jako u 250, jen uchycení motoru uzpůsobeno pro větší karter. Hranatý válec s velikou hlavou, žebra se drobně sbíhají směrem ke karburátoru. Spojka pochopitelně v oleji a na klice.
Pokračování