Registrace čísel 2022

4.2.2022 11:08 | Michal Janoušek

Registrace startovních čísel pro sezónu 2022 je spuštěna na odkazu ZDE Před samotnou registrací se prosím podívejte SEM, zda je Vámi vybrané číslo volné. Čísla z letošního ročníku jsou hájena do 28.2.2022, poté budou nerezervovaná čísla uvolněna do oběhu.

Zelená v kolonce potvrzeno znamená, že číslo máte registrované. Červená, že Vámi zvolené číslo je již obsazené a je potřeba si vybrat jiné z volných čísel.

Dotazy směřujte na michal@classicmotocross.cz

Vyhlášení sezóny 2021 bude !

3.2.2022 12:00 | Radek Novák

Finálně tímto zveme všechny příznivce a nadšence našeho spolku na vyhlášení sezóny 2021 a předání cen těm nejúspěšnějším do oblíbeného penzionu u Nováků v Bítovanech

26.2. 2022 od 14 hodin. Kromě standartního tlachání o tom co bylo a bude chystá realizační team i speciální soutěž. 

 

https://www.penzion-bitovany.cz/

 

Těšíme se na Vás 

 

Radek Novák

Motokros a automatické řazení – nic není nemožné!

19.1.2022 22:33 | Jiří Husák

Ahoj všichni.

Ještě než dáme na stránky tabulky a formuláře pro registrace nominaci do jednotlivých tříd , tak vám přinášíme další článek o technické historii motokrosu.

 

Další článek je v první řadě určen nám, kteří již v druhém kole mají tak ztvrdlé zápěstí, že neumáčknou spojku nebo těm co si při pokusu o zařazení rychlosti nahoru klepnou kolenem do brady a pak řeší zdvih řadící páky na jejich 513 a nebo pro ty co si nejsou jisti jestli mají dát v Zábřehu pod kopcem za 3 nebo za jedna.

Pro ty všechny mám jeden lék a to HQV s automatickou převodovkou. Ani guru Husqvarny v Čechách Jarda „von Oleško“… (neznáte ho - to je přeci ten co má rád blátivé tratě a má tu sympatickou manželku co ná napsala tu krasnou básničku vloni ve Žlutavách…) ji nevlastní tak jsem se to rozhodl změnit a jednu jsem si se synem koupili.

To mě přivedlo na myšlenku vás seznámit s historii jejího vzniku a technikou.

A tady je tedy příběh vývoje automatické převodovky v motokrosu.

 

Pokračování

Co nás čeká a nemine v roce 2022

31.12.2021 08:00 | Radek Novák

Vážení příznivci starých motocyklů se špuntama, 

dovoluji si Vám jménem realizačního teamu Classic Motocross všechny co nejsrdečněji pozdravit a popřát všem hodně zdraví, optimismu a životních radostí v Novém roce. Doufám, že všichni poctivě pracujete a připravujete své závodnické náčiní na nadcházející sezónu. A ta musím říci, bude velice nabitá. Nejen že kalendář našeho mistráku je již hotov, ale i naši maďarští přátelé mají nachystáno. Pojedou 4 dílný seriál a na všechny závody nás zvou. A dokoce se zde i rodí jakýsi středoevropský pohár.  S přáteli z Německa a Rakouska chystáme 3 závody, které se budou započítávat. Na jednotných pravidlech pro tento šampionát intenzivně pracujeme. Ale už dnes můžeme prozradit, že to bude : 

4.6. Schwanenstadt 

9.7. Teutschenthal 

3.9. Stříbro 

No a náš, všemi netrpělivě očekávaný šampionát ? 

7.5. Benátky (kontrolák)

28.5. Zábřeh na Moravě

18.6. Trutnov

16.7. Žlutava

20.8. Světec

3.9. Stříbro 

24.9. Březolupy 

8.10. Benátky - družstva

 

Vyhlášení sezóny 2021 plánujeme na leden / únor 2022, jakmile nám to nové regule o sdružování dovolí, netrpělivě je čekáme. 

O změnách v pravidlech jsme Vás již informovali, tak snad doufám, že jsme vyhověli všem. Jen neumím reagovat na anonymní zprávy o úrovni čistoty spodního prádla :-) 

Takže Vám všem ještě jednou přeji hodně zdraví, štěstí, nadhledu, optimismu a pohody. Jo a taky nějaký ty peníze ...

 

Mějte se fajn. 

 

Radek & kolektiv  

Jak a co v sezoně 2022?

21.12.2021 15:23 | Jiří Husák

Vážení přátelé a kamarádi, kteří se nakazili Virem Classic motocrossu.  

Nejdříve Vám musíme říci, že nás velmi mrzí,že plánované vyhlášení sezóny 2021 jsme museli z organizačních důvodů odložit . Věříme ale v možnost se s Vámi sejít, vidět se, poklábost a samozřejmě předat poháry na vyhlášení snad na přelomu ledna nebo v nějakém pozdějším termínu, a však ještě před startem sezony.

Minulou sobotu jsme měli (výbor = RN a jeho pomocné ruce) možnost se díky pohostinosti Milušky a Jardy Ježka opět po roce u nich doma sejít a poradit se co a jak se nám povedlo nebo nepovedlo v roce 2021 a jaké případné změny provedene v našem „krosení“ v sezoně 2022.

Tak, jak máme rozvrženy třídy je myslím si v evropském měřítku bezkonkurenční, přesto ale nebylo vše tak, aby byli spokojeni všichni.

Po konzultaci s jezdci ve třídě PRE 65 budou v sezoně 2022 nově vypsány věkové třídy -70 a +70 let!

Technické předpisy budou stejné a doufáme , že je na cti a každého jezdce je dodržovat!

Jen pro zopakování MOTO pro třídu PRE 65:

  • je zakázáno montovat do sání  jakýkoliv typ membránového ventilu
  • u ČZ spojka na klice
  • s podvozky zde problémy nebyl tak se nic nemění

Další změnou zde je ,že jezdec nad 70 let může požít motocykl ČZ jednovýfuk s obsahem do 250 ccm.

Pro třídě PRE 85 je potřeba také zopakovat technické předpisy abychom je sjednotili s evropskými předpisy a ty jsou:

  • může být použita přední kotoučová brzda
  • zadní brzda musí být bubnová
  • zavěšení zadního kola musí byt bez progresivních prvků viz obrázky japonských stojů níže:

Diskuze byla vedena ještě o zavedení věkové kategorie ve třídě Evo a S-Evo a nebo zavedení další třídy ale nakonec Předpisy věkové a i technické pro ostatní  třídy zůstávají pro sezónu 2022 stejné.

V každé třídě budeme po dobrých zkušnostech i nadále vyhlašovat nejrychlejšího jezdce na motocyklu do 125 ccm.

Žádáme také aby to byla vždy do 125 ccm s motorem odpovídající příslušné třídě.

Pro sezonu 2022 došlo k dohodě o časomíře na čipy, kterou znáte z Březolup nebo ze Světce a která je téměř bezchyb ve výsledcích a ty jsou současně k dispozici velmi rychle. To je ta komfortní stranka věci, ale představuje to finanční zátěž pro pořadatele. Protože chceme zlepšovat komfort a přípravu našich závodů rozhodli jsme, že startovné zvýšíme na 800 Kč a v případě účasti ve dvou třídách zaplatí jezdec 1000 Kč.

Bodování a vyhlašování bude také pro příští sezonu stejné. Čipy nám totiž umožní dohledat, kolik jezdec odjel celkem kol a aby získal body musí absolvovat minimálně 50% kol vítěze.

Kalendář pro rok 2022 bude stejně jako letos mít 7 závodů a zvěrejníme ho na začátku roku 2022 a mohu jsnad jen prozradit to, že začneme:

7. 5.2022 - snad již tradiční “kontrolák“ Benátky n.J – Kbel

28.5.2022 - 1. závod - Zábřeh na Moravě

Komu by bylo 7 závodů málo bude mít možnost se vyzávodit do sytosti, protože „virus“ našeho klubu se velmi úspěšně šíří Evropou a kdo bude chtít může začít sezonu již 9.4.2022 v Veszprémvasany nedaleko Györu v Madarsku kde naši kamarádi pořádají první závod jejich seriálu tvořeného 4 závody. Jejich předpisy a varianty tříd zveřejníme současně s kalendářem.

Další pozvánky na mezinárodní  „Classiky“ nám chodí z Německa ,Rakouska a Belgie a i tady se budeme snažit se jim termínově vyhnout.

Na závěr přeji Vám všem i Vašim nejbližším za celou naši  partu kolem Classic motokrosu Czech vše nejlepší v novém roce 2022 a těšíme se na shledanou co nejdříve.

 

Zdeněk Hazdra a kolektiv.

Vyhlášení sezony 2021 se ruší !!!

9.11.2021 10:52 | Jiří Husák

Z důvodů nám všem dobře známým s politováním dáváme na vědomí, že vyhlášení letošní sezóny se prozatím přesouvá na konec ledna 2022 

Benátky - grand finall sezóny 2021

14.10.2021 18:51 | Jiří Husák

Od prvního závodu v Benátkách už všichni víme, že to tam je prostě dobrý. Protože ten kus louky pod lesem má nějaký zvláštní fluidum. Asi, teda ... 

Už ve čtvrtek probleskly fotografie naleštěné trati s pár drobnými změnami, o kterých jako obvykle není potřeba pochybovat. Zděnda a kluci Boubínovi prostě ví, jak se dělá trať na vrcholný podnik našeho šampionátu. A není to jen o trati, je to o celkové atmosféře, o té především. 
  Sobotní ranní sluníčko nemělo už takovou páru, aby donutilo truť teploměru vyšplhat výš než je rozhraní mezi zimou a ukrutnou zimou, ale ani to nezabránilo velmi početné jezdecké účasti s nadšením stepovat ve frontě na zápis do našeho závodu družstev. Který pro tentokrát byl pojat tak, že každá trojice reprezentovala nějakou motokrosovou trať ať současnou, tak i tu, která zmizela v propadlišti dějin a padla na vrub buď developerského rozvoje nebo zvúli ekoterorismu. Napadlo by Vás to ? A tak buď domluvené, nebo před závodem utvořené trojice defilovali před fotoaparátem našeho mistra fotografa se jménem některého motokrosového areálu. Krásná myšlenka. A protože naše myšlenka má už dávno přeshraniční přesah, uvítali jsme zde jezce / reprezentanty / kamarády od Törökbálintu až po Brighton. Škoda, že stálé obavy z přeshraničního styku s vírusem zabránili příjezdu kamarádů ze Švédska, tak snad za rok. 
  A tak aby si nejstarší motocykly i jejich šoféři užili tu skvělou, narovnanou trasu, vypustili jsme trénovat nejdříve smíšenou třídu PRE 65 a 125 Classic. A po nich už to dopoledne šlo ráz na ráz. Twinshock, pak pre 75, pre 85 a nakonec Eva a Supereva, protože ti mají nakonec vždy sbaleno nejrychleji, tak budou jezdit poslední. Protože postavení na startu se na družstvech už od nepaměti losuje, proběhli ráno vlastně volné tréninky dva.  A hlavně aby si časosběrné centrum otestovalo funkčnost jejich zařízení, aby nedocházelo ke zbytečným a hlavně nedůstojným diskusím 3 dny po závodě, že Tonda byl 7. ale Bohouš o kolo pozadu, tak jak to že má body... 
  Polední pauza byla kulturně obohacena představením všech zúčastněných družstev (39!!!), ale hlavně naší malou lumpárnou na Míru Jirečka, kdy jsme chtěli nějak vyjádřit náš dík a úctu tomuto legendárnímu dokumentaristovi historie našeho sportu. A tak i přes důrazné protesty paní Jirečkové, jsme Komeníka posadili na dvoulaufa Jirky Fürbachera, aby nám posvětil a zahájil závod družstev 2021. Štětku jsme mu na krk dali až po projížďce zavádějícího kolečka.  
  No a od 1/2 1 se začalo fest závodit. Opravdu fest. Všechny rozjížďky měly plné žebříky, někdy se stálo i ve dvou řadách. Ve všech kategoriích byly sváděny líté, tuhé boje o přední umístění. Aby ne, vždyť družstva, to je něco. I diváků se sešel hojný počet a tak se měl komentátor před kým blýsknout. A že blýskal. Po prvních rundách se drobně zakropilo a už tu byly druhé rozjížďky. Start, esíčko, pravá přes muldu a rovina na lavičku, super. Povrch drobně prašný, ale držel. Když jsem koukal na Romančíka, jak svou Suzuki za rovinkou kolem restaurace posílá skoro jak na motardu do levé táhlé zatáčky, měl jsem husí kůži i na místech, kde to nebývá obvyklé. A nejen jeho, v každé kategorii se jela ukrutná střelba.  
  Utichly stroje, aktéři v depu ještě dojížděli své závody ústně a už jsme se mohli přesunout na hlavní tribunu, kde bylo již nachystané vyhlášení, jak je nám zvykem 10 nejlepších trojic. S předáváním cen nám vypomohli naši věrní i budoucí mecenáši, bez kterých bychom těžko mohli takhle krásně fungovat. A najednou byl konec. Konec tohodle krásnýho závodnickýho dne, konec týhle krásný sezóny. Díky moc všem, co se účastnili, pomáhali, pracovali, či jen si přišli užít ten krásný závodní den. Na začátku tohoto článku píšu záměrně málo oslavně o tom, co tu pro nás bylo nachystáno. To fluidum, ten genius loci, to není tím místem. Je to soudržností, kamarádstvím a neuvěřitelnou vůlí těch, co kvůli tomuhle našemu blbnutí obětují nejeden den, někdy i noc. Stovky kilometrů autem, sudy nafty, pot, krev a někdy i slzy, když se mlasknou palicí při kolíkování tratí. Díky za Vaše oběti, přátelé.... 
     
 
Radek Novák

Benátky - Družstva 2021

3.10.2021 10:45 | Jiří Husák

Vážení příznivci classic motocrossu,

rádi bychom Vás pozvali do Benátek nad Jizerou na poslední závod této sezóny, který se pojede jak je zvykem jako závod družstev. Družstvo tvoří tři jezdci, přičemž ze stejné kategorie mohou být maximálně dva. Výsledky se budou započítávat do seriálu classic motocrossu a vyhlašovat se budou družstva.

Ti, kteří jsou zvyklí závodit ve více než jedné kategorii, ráno na přejímce nahlásí, kterou kategorii budou chtít počítat do družstva.

Na přední trati v Benátkách se jede ve stejný termín jiný závod motokrosu, tak prosíme využívejte druhou polovinu depa.

Věnujte také pozornost mapce příjezdu uvedené níže.

Těšíme se na Vás.

Tým classic motocrossu.

« Předchozí 1 8 9 10 11 12 13 14 24 35 46 Další »