29.5.2023 22:19 |
Jiří Husák
Někteří z nás ještě nestihli opravit motorku po závodě v Zábřehu a už nám na dveře klepe tradiční červenohliněný Trutnov. Novinkou pro tento závod bude vypsaná kategorie PRE 03 2-takt. Pro tuto kategorii je to u nás první sezóna a pojede se na třech vybraných závodech, přičemž Trutnov je jako první. Jak už sám název napovídá, je určena pro motorky do roku 2003 a omezená pouze pro dvoutaktní motory.
Trať bude jako vždy perfektně připravená, s sebou pouze dobrou náladu a závodního ducha.
Budeme se těšit!

23.5.2023 19:27 |
Jiří Husák
Letos jsme naše závodění zahájili v Zábřehu na Moravě. V obavách co předešlé vydatné deště udělají s místní tratí, obzvláště pak s lokálním strašákem (myslím ten brutál kopec dolu a nahoru, né nikoho z místních pořadatelů). A protože jsme po cestě měli drobné komplikejšn, přijeli jsme až v noci a tak nebyl čas si trasu obhlídnout. Ale v bufetu se ještě svítilo a tak jsme chvilku před ulehnutím mohli pozdravit pár těch, kteří ještě nespali. Ráno nás v místním lesoparku (ne, to fakt není depo kde se tady bydlí) sluníčko vyšimralo paprsky z peří. A já pojal neochvějný pocit, že to dneska bude dobrý. A taky bylo. Březolupští časoměřiči měli už od časného rána postavenou tu svojí slavobránu, o které vám každý druhý řekne, že se bojí pod ní vjet, že se bací do hlavy. Nestalo se to nikomu, ani na těch nejvyšších motocyklech. Ale chápu ten pocit. Přihlásili jsme závodníky a úderem 9:15 až 9:20 se začalo trénovat. Bohužel vinou předchozí akce která zde proběhla nikdo netušil, že kdosi značně znehodnotil jinak luxusní cílovou lavici, ze které se v průběhu tréningu a kvalifikace stala spíš past, za což se ještě 1 moc omlouváme. Během oběda došlo promptně k nápravě a už si pak všichni mohli užívat trať podle svých představ. Protože na letošní rok jsme se domluvili na ustáleném pořadí rozjížděk, už nemusíme vézt diskusi o tom proč jede ten po tom a né ten za tím a tak vše navazovalo perfektně. Počasí bylo tak akorát a nálada výborná. A to, že se doktor celý den nudil je ta největší odměna. Snad jen malou chybičkou a zároveň překvapením je nová třída PRE 50+ tedy pro šoféry starší 50ti let na motocyklech do roku 1997 - tedy pro upřesnění - než budou hotové nové stránky - kategorie EVO 50+ je pro jezdce starší 50ti let na motocyklech do roku 1997 , tedy není rozdělena na PRE 90 a 97. To jsme se s časoměřiči špatně domluvili a tak oni nám je, klucí šikovný, taky počítali zvlášť. Možná to u někoho vzbudilo marné naděje na dekoraci na podiu, ale bohužel není tomu tak. Což doufám, že Váš tak hojný počet neodradí od Trutnova, spíše naopak. Co bych naopak chtěl ocenit, je skvělý časosběrný servis od kluků z Březolup. Nejen že výsledky byly vytištěné 3 minuty po tom co dojel poslední, ale že i ti, co byli tou dobou upoutáni na lůžko mohli sledovat live timing doma. Co ještě nám chybí do absolutní dokonalosti ? :-)
A tak se se Zábřehem loučíme, bylo to tu skvělý, moc rádi bychom se sem zase vrátili. Díky moc, kluci ...
Radek Novák
20.5.2023 21:44 |
Jiří Husák
ZDE naleznete výsledky z časomíry ze Zábřehu.
15.5.2023 21:34 |
Jiří Husák
Pro ty, kteří nemají sociální sítě, tak níže přidáváme fotky z příprav tratě na letošní první závod, který se koná v Zábřehu! Je vidět, že na trati během týdne pár stavebních strojů pracovalo, možná se i pár okolních staveb přerušilo, aby se mohlo zamakat tady! No, posuďte sami:





Všichni se určitě do Zábřehu těšíme a kdo váhal, tak toho tyto fotky musely přesvědčit.
Konec května je docela nabitý, protože hned následující víkend se koná první závod evropského šampionátu ECMX v Německém Laubus Eschbach. ECMX jsou celkem tři závody, stejně jako tomu bylo minulý rok. Rádi bychom, kdyby se nás tam sešlo co nejvíce a česká stopa byla co největší. Vloni se několik čechů umístilo v celkovém hodnocení dost vysoko a bylo by pěkné tyto pozice obhájit.
Na této trati se v minulosti jezdily velké závody a má svou tradici. Preview tratě naleznete např. zde.
Veškeré info najdete na webových stránkách zde. Na mapku se každý dokáže podívat sám, ale rychlé info, z Prahy je to necelých 600km (stačí na mapku níže kliknout).


11.5.2023 10:29 |
Jiří Husák
Jak jsem již avizovali v zimě na vyhlášení, tuto sezónu pojedou kategorie v následujícím pořadí:
PRE 97
PRE 90
TWINSHOCK
CLASSIC 55- plus 68-
CLASSIC 68+ plus 125 CLASSIC
PRE 85 plus PRE 97 50+
PRE 03
- časy si zvolí vždy pořadatel
- v druhé polovině sezony můžeme otočit PRE 97 a TWIN
- v případě malého počtu jezdců PRE 97 a PRE 90 může být sloučeno
- v případě velkého počtu jezdců může být TWIN do 50 a nad 50 rozděleno
- v případě malého počtu jezdců PRE 03 může být přiřazena k PRE 97
10.5.2023 14:17 |
Jiří Husák
Do 10. sezony našeho běsnění jsme vstoupili už tradičním kontrolákem v Benátkách. Trasa nažehlená, lehce pokropená, no prostě ideál. Zatím co ve zbytku republiky pršelo, že přetékaly nízké holínky, my měli opět štěstí. Sjelo se nás více jak 80 kousků, což dává tušit, že letošní sezona bude opět nabitější a pestřejší. Všichni si podle osvědčených kategorií velmi dobře zatrénovali. Inu tedy moc děkujeme a těšíme se sem na podzimní tradiční družstva.
Dalším podnikem, kam jsme byli pozváni jako pojízdné muzeum byl vložený závod při mistrovství světa motocyklů s balkonkem v Kramolíně. Na super široké trati s ukrutným převýšením, děsivým sjezdem podle lesa a depem, které je větší než kdejaká celá trať. Prostě jsme opět dostali šanci být součástí první ligy. Oproti Množství přihlášených a náhradníků se nás sešlo pod očekávání jen 27. No co už. Někomu se to nehodilo, někomu to je daleko, někomu málo ježdění za moc peněz, inu každý má své priority. Sobotní tréning na rozbité trati byl pro některé trošku tvrdším oříškem, jiní si to chválili. Satisfakcí pro všechny byl ranní kvalifikační tréning na totálně vyladěné, nažehlené, lehce nakypřené, dokonale provlhčené trati. Prostě tak, jak to na mistrovství světa má být. A tak si každý prubnul co v něm a jeho motocyklu je. Skvělý to bylo. A v podobném duchu jsme se těšili na 1. závodní rozjížďku. Ta se měla uskutečnit hned po prvním závodu kolegů veteránistů sidecar. Neuskutečnila.... Po startu side classic došlo k tragické nehodě kdy se hned v první zatáčce po startu střetlo více motocyklů. Spolujezdec posádky 141 belgicko-holandského teamu Rene Boon tento střet nepřežil. S hlubokým zármutkem a hlavami plnými myšlenek coby kdyby a proč co a jak jsme se rozjeli domů. Já o to s větší bolestí, protože jeden z našich jezdců v sobě našel ten morál, odvahu a i drzost a nestyděl se dožadovat navrácení startovného. Smutné, trapné, odporné...
Do našeho prvního závodu letošní sezony nám chybí právě teď 10 dnů, 2 hodiny, 17 minut a 16, 15,14,13 vteřin. Odpočítávání běží. V Zábřehu už stříhají trávníky pod břízkami, hladítkem a hrabičkami čechrají neposedné hroudy a přemýšlí, co ještě udělat lépe a dokonaleji. Takže 20.5 začneme zostra v Zábřehu. Moc se na to těšíme. Pojedeme podle ustáleného pořadí jak tréningy tak závody, aby si ti, co baží po více bodových přídělech stihli odpočinout. Startovné bude prozatím zachováno na loňské úrovni. A až se budete rovnat na žebřík, vzpomeňte na chvilku na Reného, vraťte se domů všichni v pořádku. Prosím ...
Hodně zdraví a štěstí do sezony 2023
Radek Novák
PS : " V Benátkách nám padnul motor na jedný zetce, před Kramolínem se rozpadl válec na druhý, tak snad už máme tu smůlu letos za sebou. Jo a taky přeškubli lanko od spojky ... Buď je mechanik lempl, nebo ten materiál málo šetří, já nevim !"
4.5.2023 15:25 |
Jiří Husák
Tak nám začla sezona a duch našeho závodění se šíří dál a dál.
I mezi námi se najdou lidé, kteří si zaslouží za své nezištné činy alespoň trochu uznání a jsou pěkným příkladem pro ostatní.
Příklad první
Jarda Strnad a Michael „Michi“ Staufer:
Vloni ve Stříbře se nám kluci potkali na stupních vítězů...

... a od té doby si často volali a Michi radil Jardům co a jak s renovací jejich dvou „Staufrovek“. Ne není to žádná flinta z minulého století , ale pořádná classik-motokrosová „zbraň“, je to Mattinghofská KTM 360 1996.
Jarda starší koupil třeba zadní kejvačku a zjistil, že je o 4 mm kratší je totiž z endura atd.
Letos na jaře došlo k detrukci jedné součástky, která se již nedá nikde koupit protože magnesium vydrží asi tak dlouho jako syreček na slunci za oknem.
Píšou tedy Michimu a ten promtně odpověděl z USA kde testuje motorky už na rok 2025, že se podívá. To je středa a ve čtvrtek posílá foto.
A teď chvilka napětí co to bude stát, za kliku chtěli v Německu 600 EUR.
Že prý nic, jsme KTM rodina ……to se je teda pecka DANKE SCHÖEN Mišo!

Míšo proto , že už si náš !!!!
Jirka Krejčík a Franta Bezdíček:
Loňský rok nebyl pro našeho Jiříka lehký.
Nějaká zranění, spousta času na závodech a pak prasklý rozvoďák na Fordu v Německu.
Na nic není čas jak to u mladých kluků bývá a tak paní Krejčíková musí oželet termín malování bytu na neurčito. Její výraz v obličeji je jak ten v smajl v telefonu, co posílám někomu co mi dlouho neplatí.
Pak ale přišli družstva v Benátkách a slavné vítězství družstva Krejčík-rentier, Formánek-automechanik a pozor Bezdíček- malíř pokoj“!!!

Fanda byl na stupních tak na dojatý, že slíbil nám všem že to paní Krejčíkové udělá (=vymaluje i s předsíní)
Sliby se mají plnit o vánocích, ale Franta plní v dubnu.
Františku díky a pro ty co potřebují vymalovat tady je telefon na dotyčného : 6030526 831 Holice
Radek Plavecký a kolektiv.(Lucka):
Týden před kontrolákem v Benátkách byl pro Radka hektický . Úterý v 10 hod čte inzerát na CR 500 96, 10:45 Helmut von Banhoff bere telefon a říká „Ja“ nějak se dohodneme, 11:15 výběr peněz z bankomatu ,12:30 Fiat má olej na 105° = může jet plný plyn a 17:15 míjí Frankfurt.
6:30 středa ráno Lucka má zase radost z dalšího člena rodiny.
V sobotu slyším v Benátkách Radka jak volá. Kdo se chcete svést na „půllitru“ přijďte Hondu vyzkoušet. Cože? Slyšíme dobře? Vždyť jsou i závody kde vám nepůjčí ani starý šroubovák natož tenhle „levný“ skvost a ikonu.
Nebylo nás málo, kteří jsme Hondu vyzkoušeli. No já musím říci, že spíše ona zkoušela většinu z nás.

Radku a Lucko za tuhle možnost a ochotu moc za všechny děkuji !!!

Jen mám trochu strach jestli to v Čechách nesrazí cenu těchto bestií, protože jsem přišel na to, že jsem byl jen pasažér a o tom kam se pojede mnozí z nás moc nerozhodovali.
Doufám, že na konci sezony budu moci napsat další podobné příklady přátelství.
Michi, Franto a Radku moc a moc díky za to jací jste !!!!
Za redakci Classik motocross Czech Zdeněk Hazdra a kolektiv.
26.4.2023 08:45 |
Jiří Husák
Kvapem se nám blíží kontrolák ve Kbelu, kde se na Vás všechny těšíme. To odloučení, co si budem, je docela dlouhé... Ale než rušit závody kvůli povodni, či mrazu ?
Pro ty šťastné, co pojedou při MS Side v Kramolíně máme časový harmonogram a několik pokynů. Admin. přejímka bude při vjezdu do depa. Kdo se nepřihlásil, nemá nárok přijet jen tak. Každý závodník má nárok na 2 mechaniky či mechaničky. Další z posádky už musí platit vstupné.
V sobotu nás čeká nepovinný volný tréning od 17:10
V neděli ráno tech.přejímka a přidělení "krabiček" časomíry od 7h
V neděli ráno povinný měřený tréning od 8:45 do 9h
První závod 12h, druhý pak od 14:40 , vyhlášení výsledků a předání cen ihned po dojezdu 2 rozjížďky.
Vyhlášeni zde budou pouze nejlepší tři v kat. Twinshock a v kat. Classic.
Protože zde máme ještě několik zájemců - náhradníků - prosím aby ti, kdo z nějakého důvodu nebudou moci přijet a budou to vědět v předstihu, aby mě informovali telefonicky na číslo 602 688 886 nebo 602 235 525, aby případně umožnili startovat jiným.
Konec hlášení.
Tak v sobotu v Benátkách.
Radek
Časový harmonogram ZDE
17.4.2023 16:27 |
Jiří Husák
Ahoj všichni z českého classic motokrosu !
Je to k nevíře ale při přihlašování jsme zaregistrovali pro mě nepředstavitelné číslo 409 příhlášených motocyklů.
To je pro naši 10. jubilejní sezonu pořádná pořadatelská výzva.
Už od začátku května se sezona rozjíždí naplno v Kramolíně 6.5 potom v Zábřehu 20.5. a ECMX v Laubach-Eckbachu 27.5.
A proto je třeba se připravit….
Doufám , že jste tu dlouhou zimní přestávku bez našich setkání v oblacích modrého dýmu přestáli ve zdraví !
Doufám , že jste zase vylepšili své classické železo !
Doufám , že jste přes zimu zase někde něco nového vyšťourali a přivezete nám to ukázat!
Doufám , že se na novou sezonu už těšíte !
…no a do pětice všeho D
Doufám že přijede na snad již tradiční kontrolní trénink do Kbela (to je ta trať co se jezdí družstva)
Termín: 29.4.2023
Začátek: 9 00h
Konec: až nás budou bolet ruce
Startovné: v případě hezkého počasí 500 a v případě nepříznivého počasí 400 nebo obráceně ?
Jízdy: podle kategorii Classic motokros Czech
Zajištění: připravená trať , lékař a mávači samozřejmostí
Překvapení: mělo by být tak se těšte
Za pořadatele zve Z. Hazdra a kolektiv.

14.4.2023 14:53 |
Michal Janoušek
Registrace startovních čísel pro sezónu 2023 je spuštěna na odkazu ZDE Před samotnou registrací se prosím podívejte SEM, zda je Vámi vybrané číslo volné. Čísla z letošního ročníku jsou hájena do 28.2.2023, poté budou nerezervovaná čísla uvolněna do oběhu. Vzhledem ke sloučení kategorii PRE65 a PRE75 do kategorie Classic jsou některá čísla shodná. Startovní číslo získá ten kdo si ho zaregistruje dříve.
Zelená v kolonce potvrzeno znamená, že číslo máte registrované. Červená, že Vámi zvolené číslo je již obsazené a je potřeba si vybrat jiné z volných čísel.
Dotazy směřujte na michal@classicmotocross.cz