Trutnov classicmotocross na červené hlíně 18.5.2024

8.5.2024 19:52 | Jiří Husák
Letošní sníh na horách roztál mnohem dříve než je v Krkonoších zvykem a stejně tak závod classic motocross se k nám vrátí o měsíc dříve než je tradiční termín v červnu. Naše železitá červená hlína na dráze bude připravena pro závodníky v top stavu, který je zde standardem.
 
Startovací rošty, dle požadavků mistrovství světa, odstartují v sobotu první trénink v 8.30 (časový plán na celý den bude upřesněn). Přihlášení do závodu bude možné už v pátek navečer. Pokračovat bude v sobotu od 7.30. Zdejší stánek s tradičním štrůdlem bude k dispozici od pátečního odpoledne. Vyhlášena bude nejlepší pětice jezdců v kategorii.
 
Parkoviště nabízí možnost připojení k elektrické síti. Další informace zde budeme zveřejnovat postupně.
 
Nezbývá než naše tradiční 'přijdte pobejt'.
 
Za pořadatele klubu KAMK Trutnov
Richard Švaral
 

Březolupy konečně!

29.4.2024 15:41 | Jiří Husák

Tak jsme se konečně dočkali ! Na 3 pokus se nám povedlo zazávodit si na Březolupské trati. A čekání se vyplatilo. 

Pokaždé nám předchozí pokus pokazilo počasí, moc jsme toho litovali, protože místní areál je přesně to, co kamkoli jedeme, hledáme a chceme. Sjezdy, výjezdy, zatáčky, sem tam odskok, ale žádný let na měsíc. Prostě přesně to, jak si Classic Motocross představujeme. Ale ten největší poklad, jsou dámy a pánové, chlapci a děvčata z místního motoristického spolku. Nic není problém, vše se řeší s úsměvem, pohodou a nadhledem. Tady si naše závodění prostě užije každý, jezdec, pořadatel, divák ...  

Noc před závodem byla pravda trošku fryšná, ale nejsme dámičky, tak jsme to přežili. Ráno fronta u přejímky se rychle vyřešila a už se trénovalo. Všichni perfektně sehraní. Každý ví kde je jeho místo, co má dělat aby vše probíhalo hladce. Kvalifikace, krátká rozprava, přivítání. A v 11:59 už stály twinshocky na roštu. Mohutným startem odšpuntoval na Yz 490 náš kamarád z maďarska Patrick Linniger. Ale musel se sklonit před několika českými borci. Závody jak řemen, nádhera. A než začli chladnout vzduchové motory twinshocků, už startovala další rozjížďka. A takhle ráz na ráz, bez jediného zaváhání. Snad jen startér to na 5 nemusel držet 11 vteřin (já mu to počítal :-)) Moc příjemná byla účast kamarádů se Slovenska, Maďarska, Německa a dokonce dvou jezdců z mlžného Albionu. Halt touží po kvalitních závodech, což chápeme.

Výsledky už dávno visí na internétech, fotek Míra Jireček namačkal mraky a samý pěkný. 

Naši milí Březolupští - děkujeme moc ! Je nám ctí a potěšením být partnerem s Vaším spolkem. Jste naprosto famózní, díky, díky, díky ... 

No a teď umýt lehce zaprášené strojky, opravit co se případně pokazilo a už se můžeme začít těšit na trasu KAMKU, kde jemnostpán Krakonoš na nás už netrpělivě čeká. Snad nám bude přívětiv. 

Radek

Pozvánka do Březolup

22.4.2024 08:43 | Jiří Husák

Ahoj všichni CC (Classic Crossaři/y),

zahajovací závod naši série je za dveřmi a doufáme že se z našich cca 350 přihlášených motorek objeví na startu co nejvíce.

Březolupští organizátoři provedli důležitou úpravu na trati a ve spodní části navezli pískovou zemimu a o předešlém víkendu ji nechali promíchat jezdci ze Slováckého mistráku.

Počasí je objednáno optimální a dle předpovědi i tak bude.

 

Časový harmonogram:

Přejímka:

26.4. pátek 18:00 - 20:00 (dle počtu jezdců možná déle)

27.4. sobota 7:30 - 9:30

 

VOLNÉ TRÉNINKY

8:30 - 8:45 TWINSHOCK 50-, 50+

8:45 - 9:00 CLASSIC 50-, 60-, 66-

9:00 - 9:15 CLASSIC 66+, 125 CLASSIC, 125 EVO 86

9:15 - 9:30 EVO 50+

9:30 - 9:45 EVO 85 + EVO 90 50-

9:45 - 10:00  EVO 97 + EVO 04 2T

 

KVALIFIKACE

Pojedeme na nejrychlejší kolo což je vzhledem k začátku sezony optimální

10:00 - 10:15 TWINSHOCK 50-, 50+

10:15 - 11:30 CLASSIC 50-, 60-, 66-

10:30 - 10:45 CLASSIC 66+, 125 CLASSIC, 125 EVO 86

10:45 - 11:00 EVO 50+

11:00 - 11:15 EVO 85 + EVO 90 50-

11:15 - 11:30 EVO 97 + EVO 04 2T

 

1.JÍZDY

12:00 - 12:20 TWINSHOCK 50-, 50+

12:20 - 12:40 CLASSIC 50-, 60-, 66-

12:40 - 13:00 CLASSIC 66+, 125 CLASSIC, 125 EVO 86

13:00 - 13:15 EVO 50+

13:15 - 13:30 EVO 85 + EVO 90 50-

13:30 - 13:45 EVO 97 + EVO 04 2T

 

2.JÍZDY

14:30 - 14:50 TWINSHOCK 50-, 50+

14:50 - 15:10 CLASSIC 50-, 60-, 66-

15:10 - 15:30 CLASSIC 66+, 125 CLASSIC, 125 EVO 86

15:30 - 15:45 EVO 50+

15:45 - 16:00 EVO 85 + EVO 90 50-

16:00 - 16:15 EVO 97 + EVO 04 2T

  

Zároveň přidělíme každé třídě „barevné označení“ abychom pro některé přesně určili do jaké třídy jejich moto patří.

 

Doufám , že jsem na nic nezapoměl a už teď se na vás všechny mooooc těšíme.

Zdeněk a spol.

 

Classic Motocross 2024

4.4.2024 14:59 | Jiří Husák
"Už Napoleon říkával, že na vojně se situace mění každým okamžikem! " Pronesl ústy Švejka Jaroslav Hašek, právě eskortován k feldkurátu Katzovi. A ani nevíte, jak moc ten citát letos platí. Ale protože jsme hbití a na ledasco zvyklí, čelíme nepřízním osudu jak se dá. A tak tedy dovolte, abychom Vás tímto seznámili s finálním kalendářem pro sezonu 2024.
 
Otázky ohledně změn se budu snažit zodpovídat osobně, až se někde potkáme. A tak díky za shovívavost a snad Vám drobné změny v destinacích nezpůsobí nějaké vnitřní újmy. 
 
Takže nafoukat gumy, dolít paliva a maziva a těšíme se na Vás v Podluhách od 8 hodin u přejímky. 
 
Díky, Radek Novák & kolektiv... 

Kontrolák

1.4.2024 01:01 | Jiří Husák

Přátelé, kamarádi !

Letošní začátek sezóny nám (bafuňářům) dává skutečně počoudit, anóbrž musíme se setsakra smekat, abychom dostáli slibům, co kde kdy a jak. 

Čísel máme zaregistrováno hojně a tak je třeba ukázat světu, proč je český seriál Classic Motocross stále ten nejlepší v Evropě. O drobných změnách v kalendáři ohledně komplikací se závodišti v Ledči a Dlouhé Loučce Vám finální informace předneseme velmi brzy ale už teď na vědomost se dává, že kontrolák nepojedeme 13.4. v Benátkách, ale na trati v Podluhách u Hořovic ! 

Od 8h budeme přejímat, od 9h bychom chtěli trénovat, polední pauzička a od 13h by následoval odpolední tréningový režim. Možná uspořádáme i nějaký improvizovaný závod smíšených kategorií, podle počtu účastníků, počasí, chuti, zájmu. Uvidímeš ...

Takže se omlouváme za drobnou, leč nevyhnutelnou změnu a těšíme na nedočkavce 13.4. v Podluhách na trati. 

Radek Novák

Registrace startovních čísel 2024

31.3.2024 12:00 | Jiří Husák

22.4.2024 Aktualizace:

ONLINE registrace ukončena.

 

Vážení jezdci,

je spuštěna registrace startovních čísel na sezónu 2024.

TABULKA REGISTRACÍ

Potvrzení o registraci vám přijde na váš email a také ji uvidíte v této tabulce, kde si zároveň ZKONTROLUJTE VOLNÉ STARTOVNÍ ČÍSLO. Čísla budou držena jezdcům z loňské sezóny do 31.3.2024. Pokud se přihlásíte a startovní číslo bude zabrané, bude u vašeho jména červená barva a vy provedete registraci znovu.

Vzhledem k tomu, že se mění věkové intervaly u kategorie classic, nejsou držena žádná čísla v Classic do 66ti.

 

JAKMILE BUDETE MÍT POTVRZENÍ STARTOVNÍ ČÍSLO (TZN. ŘÁDEK S VAŠÍM JMÉNEM BUDE ZELENÝ), VYPLNÍTE TUTO PŘIHLÁŠKU A ODEVZDÁTE NA PŘEJÍMCE NA PRVNÍCH ZÁVODECH, NA KTERÉ POJEDETE.

PŘIHLÁŠKA (VYTISKNOUT, VYPLNIT A ODEVZDAT NA PŘEJÍMCE)

Kdybyste měli jakékoliv dotazy nebo problémy s přihlášením, prosím napište mi na email ecmc@email.cz.

 

Jiří Husák.

Nová kategorie 125 EVO 86 - Aqua

2.1.2024 15:17 | Jiří Husák

Níže si můžete přečíst článek od Petra Balatky ohledně nové kategorie pro letošní sezonu. Děkujeme.

 

Na nadcházející sezónu 2024 pořádající výbor classic motocrossu připravil novou třídu 125 EVO 1986, pracovně byla označená jako Aqua, což mi připadlo sympatické. Mělo by jít o motocykly od roku 1980 do 1986 o objemu hrnku do 125ccm.
To, že to bude třída pro opravdové fajnšmekry a zapálence je nad slunce jasné. Dváca si žádá svý jak jezdecky, tak servisně. Jsem zvědavý kolik strojů se na start postaví a připomene nám zvuk motorové pily pracující na polomu kůrovcové kalamity.
S výběrem správné aquabelly nám kromě srdce,věrnosti k značce může pomoci i rozstřel z roku 1986 z USA.
 
Je jasné,že nejlíp na tom bude, aspoň co se techniky týče, ten kdo zvolí poslední rok. 80tky byly zlatou érou motokrosu,kdy motorky byly relativně laciný, tratí spousty a vývoj tak rychlý, že i ten, kdo zvolí nejslabší model z rozstřelu na tom bude líp než kdyby sedlal jiný o několik let starší. Motory jsou vodou chlazené, jazýčkové ventily, objevují se přívěry výfukových kanálů, kotoučové brzdy....
V této době platilo,že kdo nesedlal Hondu byl v zřejmé nevýhodě. Stopětadvacítky na tom byly úplně stejně.
 
Honda CR 125 byla vítězem..podle magazínů Mxa 1. (ze 4) Dirt Bike 1. (z 5) Cycle world 1. ( z 6) Cycle news 1. (z 4)
Na trati nabídla nejsilnější motor s nejšírším pásmem. Silný spodek a střed motoru, průměrný vrchní pásmo. Vyníkajcí v zatáčkách jedinou nevýhodou se zdála 5.stupňová převodovka,kdy nebyla úplně vhodná na plnou palbu skrz dlouhé rovinné úseky. Pérování bylo dostatečné,ale ne nejlepší.CR jela nejlíp, řadila nejlíp, spojka fungovala nejlíp, zatáčela nejlíp. Její motor byl králem třídy.
 
Yamaha yz 125
výsledek
MXA 2. (ze 4.) Dirt Bike 2. (z 5) Cycle world 3. (z 6) Cycle news 2. (z 4)
Nový motor s jayzýčkovým ventilem do klikového prostoru přinesl super silný zátah ze spodku do středních otáčeky,ale tréměř žádný zátah ve vršku. Ze zatáčky to byla raketa,ale museli jste hodně rychle řadit,aby vám nezvadla pod rukama. To bohužel nebyl lehký úkol, díky divnému chodu spojky a kostrbatému řazení. Pod plynem bylo velmi těžké zařadit a to byl největší handicap Yamahy, která měla nejhorší řazení ve třídě. Podvozek byl oproti modelu 85 vylepšen a zatáčel nyní mnohem lépe ( ale ne tak jako CR 125 ) a nabízel nejlepší stabilitu v přímém směru z celé třídy. Navíc měl každý rád její úzký posaz. Spojka a řazení bylo to,co Yamaze podrazilo nohy.
 
Kawasaki KX 125
výsledek
MXA 3.(ze 4) Dirt Bike 3. (z 5) Cycle world 2. (z 6) Cycle news 4. (z 4 )
V roce 1984 a 1985 měla Kawasaki nejlepší motorku ve třídě se svým podvozkem a úderným motorem. Nabízela nejsilnější motor mnohem víc než její rivalové. Pro sezónu 86 vylila Kawasaki děťátko z vaničky a představila úplně nový model.Tovární replika představila nový rám, s předělaným pérováním systému Uni trak, kdy se obešla už bez zadní kosti. Vše bylo nové motor, rám, plasty, brzdy, poprvé měla kotouč i na zadním kole. Na papíře vše vypadalo impozantně, na trati byla skutečnost jiná. Oproti motoru modelu 1985 bylo těžké ji řídit. Zajímavý obrat s Hondou, jakoby si prohodily své výkonové křivky z modelů 1985. Kawasaki nyní měla slabý spodek a donekonečna se točící vršek. Pro profíka to byla výhodná změna, ne tak ale pro běžného jezdce. Na straně podvozku přibyla další chyba pro její totálně neochotný podvozek k zatáčení a zmatený zadní tlumič. Motorka se chovala jak když má uprostřed pant, který moc nekomunikuje s vaším záměrem,aby přední kolo zatočilo. Přední tlumiče fungovaly ve srovnáním s konkurenty dobře. Zadní tlumič byl tvrdý a neklidný na dírách. Největší předností byla silná zadní brzda,která se jezdcům líbila. Pro fanoušky Kawasaki byl model 1986 zklamáním.
 
Suzuki RM 125
výsledek
Mxa 4. (ze 4) Dirt Bike 5. (z 5) Cycle world 5. (z 6) Cycle news 3. (ze 4)
Stejně jako Yamaha a Kawasaki byla i Suzuki zcela nová pro rok 1986. Navzdory svému starému vzhledu byla Suzuki zcela předělaná. Dala se hned rozeznat podle přívěry a poprvé byl předělán sytém přepákování Full Floater.Na trati pak Suzuki prokázala žalostně malou palebnou sílu pro rok 1986. Sytém přívěry AEC pak udělil motoru velmi malátný a pomalý nástup výkonu,takže bylo dost obtížné motorku řídit. Motor měl slabý spodek a průměrný střed s vrškem.Na brzdě pak vykazoval výkon o 20% nižší než CR 125....Lidem se nelíbil vzhled, ergonomie,slabá spojka, brzdy....jediná dobrá stránka Suzuki bylo pérování.
 
Cagiva WMX 125
výsledek
Dirt Bike 4. (z 5) Cycle world 4. (ze 6)
Cagiva byla replikou mistra světa, nabízela motor podobný Yamaze se silným spodkem,ale s lepším řazením,celkově to byl druhý nejlepší motor roku 1986. Podvozek připomínal smíchaný pytel. Rám se ovládal dobře,ale základní vidlice marzocchi byla tvrdá se sklonem k netěsnostem a špatně nastavená.Zadní tlumič byl lepší,ale vyžadoval předělaní nastavení. Brzdy byly slabé a vyžadovaly neustálou údržbu. Sedlo bylo dobře tvarované,ale tvrdostí připomínalo kus betonu. S pečlivým nastvením byla Cagiva dobrým soupeřem,ale potřebovala předělat pérování,aby dosáhla svého potenciálu.
 
KTM MX 125
Cycle world 6. (z 6)
V roce 1986 byla KTM velmi pokrokovým modelem. Měla obrácenou vidlici wp, obě kotoučové brzdy, motor se sáním do klikové skříně. Navzdory tomu však měla velmi úzké výkonové pásmo,které šlo využít. Byl to pouze středový motor, nebylo nic pod ani nad tímto pásmem, co šlo využít a stejně jako Yamaha, měla špatné řazení,kdy bylo obtížné přeřadit pod plným výkonem.To činilo Káťu velmi obtížnou k ježdění, i když byla nejlehčím strojem ve třídě. Stejně jako Cagiva měla i KTM velmi tvrdý sedlo, které působilo vašemu zadku z jízdy středověkou torturu.
 
Tolik americké dobové magazíny. Pokud se někdo z vás na tuto třídu připravuje oceníme reálné dojmy "českého" Pepíka, které jsou určitě bližší našim výkonům i srdci a jako vždy nebojte se moto nafotit a vložit s popiskem jako samostatný příspěvek.
 
Crossu zdar!!!
 
Pedro
 

Classic Motocross 2024

15.12.2023 11:47 | Jiří Husák

Rok se nám s rokem schází, prosincový sněhový nával odtéká v řekách a říčkách a tak je čas na bilancování co se nám povedlo a co se povedlo méně, kdo byl kde rychlý a kdo ještě rychlejší, který motocykl má potencionál bojovat i v dalších létech a který půjde do depozitu, aby ho nahradila nějaká jiná, minimálně 30 nebo 40 let stará novinka. A hlavně jistě většina z nás pravidelně střídá čas strávený v dílně s časem na sportovištích pro udržení nebo zlepšení kondice. Že jo ?

Máme za sebou krásnou závodnickou sezónu. Odjeli jsme perfektní závody, tedy až na Březolupy, kde nám počasí fakt nepřálo. Vyzdvihl bych nad jiné Ledeč, která byla kromobyčejná a výborně zorganizovaná. V současnosti netrpělivě čekáme na telefon od Jirky Součka, že nám potvrdí stejný termín jako letos i na příští rok. Vyhlášení proběhlo v obci Kočí v sálui restaurace Bartoni, kde už jsme se sešli před mnoha lety. Kočí je jen necelých 70 km od astronomického středu Evropy a navíc se zde vyskytuje náš kamarád a skromný majitel skromné sbírečky strakonických motocyklů, tak to tam pro nás zařídi, Milane moc díky. 

No a protože pravidelně naše vyhlášení ošperkujeme informacemi cože se bude dít v té nadcházející sezóně, zůstali jsme té tradici věrni. 
Ve spolupráci s okolními státy tedy opět se budeme účastnit středoevropského šampionátu ECMX, které se pro rok 2024 bude konat v: 
25.5. Sverepec ECMX
15.6. Schwanenstadt ECMX
27.7. Culitzsch ECMX
Veškeré dostupné info je na webu https://www.eurocmx.com, aby ne, když jsme si to vlastně tak trošku založili a podílíme se na organizaci. 
 
Náš mistrák se pojede v: 
27.4. Březolupech (už to krucifix musí vyjít)
18.5. Trutnově
22.6. Dlouhé Loučce 
20.7. Žlutavách
31.8. nebo 7.9. Ledeči nad Sázavou 
5.10. Benátkách nad Jizerou (družstva)
 
Pravděpodobně se uskuteční zase náš oblíbený kontrolák, na tom ještě pracujeme a budeme Vás informovat. 
Nově budeme na závodech využívat společnost Wow Timing z Pardubic, která kromě časosběrného servisu bude mít na starosti i výsledky. A tak reklamace, že se někdo překlepl ve jméně, že nejste Bohuslav ale Bohumil, nebo že Jarda měl mít o 2 body míň než já a tak nejsem celkově 14 ale 15 bude řešit odpovědná a externí společnost. 
Měníme bodový systém - nově pojedeme podle kostry: 25, 22, 20, 18, 16, 15, ...  a žádný výsledek se za celou sezonu nikomu nebude škrtat, co si kdo vybojuje, to bude mít. 
Trošku jsme pozměnili systém věkového rozdělení ve třídě Classic. Která nikdy nebude ke všem spravedlivá. Ostatně co v životě je, že ? 
Takže tedy Classic (moto do roku 1975) pojedeme ve věkových kategoriích do 50, nad 50, nad 60 a nad 66 let.  Snažili jsme se vyslyšet hlasy ze všech věkových skupin této kategorie. A snad to tedy tak bude správně. Možná ... 
 
No a kromě milénia, co jsme si letos jen zkusili už to musíme udělat na celou sezonu, tedy všude už pojede taky třída MILENIUM 2T nebo prostě dvoutakty max do roku 2004.  A to je to nejmladší co na naších závodech uvidíte. Minimálně na dalších 10 let slibuji, že to zamrazíme.  Už takhle se jede moc rychle na můj vkus. 
A aby tedy jsme těch změn neměli málo, vyhlašujeme pro rok 2024 i třídu malých vodníčků, tedy kategorii 125 do roku výroby motocyklu 1986 ! A na tu se já osobně těším nejvíc. A tak jak ve třídě vzduchových 125tek tolerujeme ČZ 516, v této třídě mohou startovat i motocykly ČZ 519  v původním provedení.  Protože vývojově tak nějak do té doby zapadají, ačkoli se vyráběli vždy s fázovým posunem téměř pětiletky. 
 
A aby nedocházelo k chaosu kdo kdy jede po kom a kdy tak zavedeme pevný program každého závodního dne:
1. EVO 97 + EVO 04 2T (15min + 1 kolo)
2. EVO 50+ (15min + 1 kolo)
3. EVO 85 + EVO 90 50- (15min + 1 kolo)
4. TWINSHOCK 50-, 50+ (12min + 1 kolo)
5. CLASSIC 50-, 60-, 66- (12min + 1 kolo)
6. CLASSIC 66+, 125 CLASSIC, 125 EVO 86 (12min + 1 kolo)
 
A ranní tréninky budou vždy na 15 minut, kdy se na rošt budou jezdci řadit podle nejrychlejšího kola v 2 tréninku tedy qualdě. 
Každá rozjížďka bude mít svojí barvu (samolepku na motocyklu - dodáme) aby jste viděli, že jedete vždy jen s těmi svými. 
Případné změny se samozřejmě mohou zrealizovat, to bude na bedrech jednoho každého ředitele závodu na každé trati. Jsme přeci jen stále lidé a umíme se domluvit. 
Dohled nad pravidly bude rozdělen následovně 
 
vodou chlazené motocykly: Jirka Mikysa
vzduchem chlazené motocykly: Radek Novák
 
Prostě kdo nebude mít motocykl pro danou kategorii tak jak by měl být, bude buď posunut do té své správné, nebo s námi bohužel nebude smět závodit. 
Dále budeme sledovat dodržování pravidel, zvláště pak "žluté vlajky" protože je nezbytné, abychom závodili především bezpečně. Ostatně na družstvech jsme to už aplikovali. Vždy musí být prioritou každého ten pomyslný šťastný návrat... 
Upgrade na webu nějak uděláme. Nebojte. 
 
No a tak teď už mě nezbývá, když jsem to sem tak hezky nahrnul Vám všem popřát šťastné a veselé vánoce, příjemně strávený nový rok a těším se s Vámi všemi na shledanou v Benátkách. 
Mějte se fajn. 
 
Radek Novák
« Předchozí 1 2 3 4 5 6 13 24 36 47 Další »